Minggu yang penuh dengan dugaan dan ujian...

Assalamualaikum wbt..


Jumaat 24 Oct 2008 - Alhamdulillah, aku mampu lagi bernafas hingga saat aku menulis dalam blog ni. Dari Isnin yang lalu (20 Oct 08), satu demi satu dugaan, ujian, masalah, ditimpa di atas aku. Namun aku mesti terima dengan kesyukuran bukan keluhan kerana setiap ujian ke atas hamba-Nya pasti diiringi dengan rahmat. Bila aku rasa terlalu sakit, pedih yang amat sgt aku akan cakap "Alhamdulillah Allah uji aku kerana dia mendengar doa-doa aku"...
Isnin 20 Oct 08, Masalah di office, kerja-kerja tertunggak kerana mengunggu orang lain menyelesaikan. akhirnya aku dipersalahkan kerana KONONNYA aku yang lambat..Alhamdulillah..

Selasa 21 Oct 08, Aku terpaksa melupakan satu tawaran fotography gara-gara aku lambat skit jumpa client..Alhamdulillah..
Rabu 22 Oct 2008, aku tak hantar slip rentas yang patutnya aku hantar pada 21 Oct.. Alhamdulillah..
Khamis 23 Oct 2008, aku terpaksa cancel last minit temujanji business ngan Alip yang nak p jumpa client dia. " Aku mintak maaf banyak kat ko Alip, aku bukan sengaja.." nak tau kenapa aku cancel? pasal aku kena adjust balik slide meeting department aku yang dah bercelaru hasil kerjatangan orang lain..walapun bukan keje aku, tapi aku kena buat gak..kol 9pm baru aku balik rumah..Alhamdulillah..
Jumaat 24 Oct 2008, Hari ni aku kena jadi 'badut' untuk meeting dept aku. Aku kena jadi MC sebab tak ada orang lain nak jadi. Tak aperlah... Alhamdulillah..
Dan yang paling aku sedih aku tak boleh nak balik kg hari ini sebab tiket bas semua dah abis. Yang aku dapat hanya esok (sabtu - 25 Oct 08) pukul 4pm. "Orked, sabar yer esok papa balik, mama selalu cakap Orked mesti start buat ragam kalau dah jumaat petang. Mama kata Orked rindu papa! Papa pun rindu Orked, sebelum tido mesti bukak camera dulu tengok gambar mama ngan orked."

emm.. hujung tahun ni ada beberapa perancangan telah diatur, harap-harap semua berjalan lancar. dalam perancangan tu termasuklah cuti-cuti malaysia bersama wife aku (sejak dari dia pregnant 6 bulan dah stop berjalan-jalan) yang dah lama tak bercuti ngan dia dan yang paling aku tak sabar nak bawak orked sama. walaupun dia terlalu kecil untuk mengerti apa itu bercuti, tapi aku tahu dia happy bila setiap aku nampak aku ngan marlina ada depan mata dia..

Dia pun dah pandai senyum sekarang..hehehe...

InsyaAllah minggu depan aku akan join Canon Photomarathon ngan Joko, sajer je nak carik contact nak carik experience.. kalau kalah pun tak apa asalkan berbayar ngan experience yang aku dapat masa join compatition ini..

Apei - budak kampung..

Comments

~mardihah~ said…
test..

alhamdulilah....bila nak bawak mai orked mai opis...
ada rezeki, sampai masa dan tika nya sampailah orked ke sini.

Popular Posts