Perjalanan baru sebuah kehidupan...



Bismillahirahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt,

oct 8,2008 - Rabu, 8 Syawal 1429H, lama betul rasanya aku tak menulis kat sini. Ada satu berita gembira yang teramat gembira sampai aku tak tau nak cakap mcm mana..

29 Sept 2008, Isteri aku dah selamat melahirkan anak sulung kami, kami namakan dia Nurul Orked Qistina. Alhamdulillah, kami dikurniakan seorang cahayamata perempuan yang sempurna sifatnya, yang sihat tubuh badannya. Itu cukup mengembirakan aku...

Maka dengan kelahiran ini, bermulalah satu lagi perjalanan baru dalam sebuah kehidupan hamba Allah bernama Orked. Aku sentiasa akan mendoakan dia menjadi anak yang solehah, patut pada agama, menjadi insan yang baik akhlaknya, bijak dan pintar. Biarlah dia menjadi manusia yang sempurna, dan bahagia di dunia dan akhirat.

2 hari sebelum raya, aku bawa marlina untuk check-up di Ampang Puteri, Doctor Kupuvellu mintak marlina buat pemeriksaan CTG kerana menurutnya keadaan bby agak lemah. Lebih kurang jam 10am, kami berjumpa semula dengan doct dan dari laporan CTG itu menunjukkan baby dalam keadaan lemah. Doct mencadangkan agar pembedahan segera dilakukan untuk mengeluarkan bby. Urusan wad semua telah dilakukan, marlina di tempatkan di Single Private Suite no 326.

11.30am, marlina di minta bersiap2 untuk masuk ke bilik pembedahan, semua dah sedia, dia pun ditolak ke bilik pembedaha. Alahmdulillah, aku dibenarkan masuk untuk menyaksikan pembedahan itu.

1230pm, marlina dan aku dah berada di dalam bilik pembedahan, berdebar aku tengok bila doc belah perot isteri aku..Ya, Allah... nak muntah pun ada, tapi tahan jugak..kalau muntah mau batal puasa aku!

12.48pm, Orked selamat dilahirkan. Meleleh air mata aku bila tengok besarnya kuasa Allah swt di depan mata aku, bergema bilik pembedahan tu dengan suara tangisan orked. Lepas orked di bersihkan, doc terus menghulurkan dia kepada aku untuk di Qamadkan, sekali lagi berlinang air mata aku bila melihat anak yang aku dakap depan mata aku ni ialah anak aku sendiri. Aku Qamad dan aku mengucap di telinga Orked, tersenyum dia seolah-olah dia paham setiap butir perkataan yang keluar dari mulut aku. Marlina pun turut meleleh air mata, kami terlalu gembira dengan kehadiran buah cinta kami, Nurul Orked Qistina!!!

Apei - Budak kampung...

Comments

Lina said…
This comment has been removed by the author.
Lina said…
salam...... 29-09-2008
apei orked 1 tarikh lahir ngan aku r apei....
tp aku tua r 20 thun dri dia.....waaaaa..

Popular Posts