jangan marah...

Assalamualaikum wbt,


Di office - dalam perjalanan aku balik dari surau di tingkat 2 bangunan office aku ni, aku menggunakan lif. Office aku berada di tingkat bawah sekali. Sebaik pintu lift dibuka, aku pun masuk, ada seorang staff perempuan sedia ada berada di dalam lift tersebut juga ingin ke 'ground floor'.. di tingkat satu aku terbau seolah-olah ada bangkai dalam lift itu, aku toleh kiri kanan, tengok tapak kasut aku, kot-kot aku ada terpijak taik kucing ke? tak ada..

Aku pandang muka staff perempuan tadi, dia kerut kan dahi dia pandang kat aku, seolah-olah aku punca segala kebusukkan yang semakin membelenggu segenap ruang lingkup lift tu..
terus aku jadi marah, "kalau lu dah kentot tak payah arr nak buat2 kerut dahi kat gua plak.. muka jer cantik, kentot bau bangkai!" (aku cakap dalam hati jer)..
ting..tong.. pintu lift terbuka menandakan dah sampai ground floor. pompuan tu keluar tergopoh gapah sambil menutup hidung dan memandang-mandang aku. beberapa staff lain yang sedia ada menunggu lift dari ground floor untuk ke tingkat atas turut memandang aku seolah aku lah punca segala onar di dalam lift tu..
arrrhhhhhh...... bukan aku yang kentot lah bahlol... nak ajer aku menjerit!
maruah aku tercalar!
apei - budak kampung
p/s: wahai mohd firdaus, sesungguhnya pahala menahan amarah itu sama seperti berjihad!

Comments

pompuan tu kot yg kentut =)
entah aku pun rasa mcm tu gak! dan aku pasti mmg dia lah punca nyer..

Popular Posts