Kepala lutut (2) & Orked bukan Huda

Assalamualaikum wbt,

Moga Allah merahmati kita semua..

Petang semalam sumpah memang aku tak nak main bola, aku dah janji kat diri aku sendiri, aku datang sekadar untuk tengok rakan-rakan aku beraksi seperti berok, gajah, kambing dan memerang sarkas di atas padang tu. Tapi aku tak tau, mcm mana tetiba bila aku sedar aku juga sedang berada di atas padang bermain bola sama mcm diorang semua. Itu mmg kelemahan aku, pantang tengok orang main bola nanti aku pun akan main, pasal tu bini aku tak bagi aku tengok bola pasal di khuatiri aku akan menendang tv kalau team Arsenal aku kalah lagi!..(ahh merepek plak). Bila time aku atas padang, aku rasa badan aku sihat, kembali muda dan cergas, jgn kata sakit kepala lutut, sakit hati pun leh hilang kalau aku main bola.

Menjelang malam, dikala aku keseorangan, denyut kepala lutut aku datang perlahan-lahan dan makin lama makin sakit. sms ngan bini aku pun layan tak layan jer.. (sakit ooo padan muka aku!)
kalau aku citer kat bini aku, aku pi main bola..confirm.. mmg confirm lagi sgt confirm bateri hp aku dari full sampai abis di kejekan gara-gara akan mendengar ceramah percuma! jadi ada lebih baik aku diam..

-Pagi 27 nov 2008- di clinic dekat tempat keje aku..

Apei: Puan doctor, kepala lutut saya sakit
Puan doc: Apersal?
Apei: 3-4 hari lepas, time semayang, salah duduk kot. meletop! (salahkan semayang plak!)
Puan doc: Ada sport? Main bola lepas dah sakit ni?
Apei: Eh.. mana ada.. dah sakit dok rumah diam-diam jer..
Puan doc: Yer ke?
Apei: Betol.. tak caya tanya la bini saya..
Puan doc: -- senyum aje -- saya bagi awak ubat makan dan sapu. lepas seminggu tak ok datang lagi! dalam 2-3 minggu ni stop dulu main bola, jogging, main basikal, main galah-panjang (double meaning!) dan sebarang aktiviti lasak! ada paham?! eh nak knee guard tak?
Apei: Bagilah apa yang ada doc, InsyaAllahhhhhh....

--Orked bukan Huda--

-Semalam-

Bosan giler dok sorang2 kat rumah, Orked dan Marlina masih di teluk intan.. fuhh.. dugaan..

greeettttt... vibrate hp aku (aku suka silentkan hp dan tinggalkan dalam mood vibrate)

sms dari marlina "Abang Orked ni pandai dengar cakap tau, orang suruh senyum dia senyum"

aku reply "bagus la tu.. cuba suruh dia ngaji muqaddam plak boleh tak?"

-----------------------------

-Hari ni-

Lunch hour Fairus (officemate aku) ajak pi medan mara dia nak makan sate kajang plak. Ngidam katanya.. ikotkan ajer.. kebetulan aku pun nak pi tabung haji kat Maju Junction Mall.

Sambil makan, teringat sms Marlina malam semalam.

Apei: dude, anak lu masa baya-baya mcm anak gua paham bahasa tak bila orang cakap ngan dia? (saje nak buat perbandingan, anak fairus - nurul huda, setahun lebih tua dari Orked)

Fairus: dah besar pun tak paham bahasa! (pandang aku ngan muka sadin sambil kunyah sate)

-----------------------------

Harap Orked bukan Huda!

apei - budak kampung

p/s: aperhal dah pukul 8 suku aku kat opis lagi ni? mana semua orang pi? mesti dah balik!! chow arr... masuk kol 9 hantu plak nak masuk opis aku. ceh...

Comments

mrblind said…
hahaha..ni gua stak memang tak boleh main galah panjang barang seminggu dua lu ni..boleh tahan ke brader..
arrrhhh.. main galah-panjang sama mcm main bola gak bro. lu cakap tak nak..sedar2 dah selesai! aper citer?
farhanaLicious said…
wah. kongsi shift ngan hantu. dasat lah!

Popular Posts