Orked dan 'kegilaan' barunya..

Bismillahirahmanirrahim...
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi penyayang

Ahad (23 nov 2008) - Orked sekarang dah kurang tido. Masa tidur dia pun dah bertukar semula seperti manusia normal yang lain (siang berjaga, mlm tido). Jadi marlina pun dah boleh kembali kepada masa tidor dia yang asal.. Alhamdulillah..

Tapi ada satu lagi.. walaupun Orked kurang tidor siang sekarang, dia sgt suka merengek, menangis, menendang perot aku (kalau aku dokong dia) dan mcm2 lagi aksi 'stunt' dia.. hinggalah aku terjumpa satu formula mudah untuk bagi Orked senyum sorang-sorang dan tido ngan senyuman kecik dia tu, dan cara ni dah jadi 'kegilaan' baru dalam daily life dia.. Alhamdulillah..

aku/marlina akan baringkan dia atau pelok dia rapat-rapat sambil bersalawat, zikir atau membaca surah-surah pendek dari al-quran. Alhamdulillah... dia nampak sgt sgt sgt tenang.. bila dibacakan ayat2 tersebut, dia akan pandang jer kat kami (mcm paham jer dia aper yang kita baca). Sekarang ni, sebelum tidor dia 'mesti' diperdengarkan yassin.. baru dia leh tidor dengan aman damai nyeyak sampailah ke pagi walaupun terdapat sedikit gangguan nyamuk!
(kadang-kadang kalau aku letih, aku bukak jer mp3 yassin.. nampak orked layan jugak!)

Budak kecik pun tenang dengan ayat-ayat Allah.. mcm mana dengan kita?

apei - budak kampung

p/s: satu lagi kuasa Allah yang Dia tunjukkan, tepat kena batang hidung aku..

Comments

Fakhzan Marwan said…
HOW TRUE..
Before, i used to read al-quran to my newphew, and he will go to sleep at once...but I need to remind this greatest blessing again and again..

Thanks for the posting...it is ..indeed again the reminder to my poor soul...
Fakhzan Marwan said…
opss..salah grammar..i need to be reminded about this greatest blessing again and again.

Have a beautiful monday tomorrow!
Alhamdulillah.. tq miss..
mms1712 said…
bile bwk balik wife n baby ko ke cheras?
nk tgk baby ko.
insyaAllah lepas raya aji ni.. pasal aku nak settlekan dia punya aqeqah n kenduri semua kat sana..

Popular Posts