terima kasih dato' sri mohd nor

Assalamualaikum wbt,

aku dan mr G sedang memerah otak mencari idea...

Sabtu (15 Nov 2008) - Man a.k.a Mr G' ada tanya aku mcm mana nak buat duit dari internet. Kami pun berbincang dari view masing2 mcm mana cara terbaik. Aku dengan pengalaman dan cara aku, dia dengan pengalaman dan cara dia. Dia ajak aku 'collabrate' nak buat sama-sama. Bagus jugak! Temujanji di buat dengan dato' sri mohd nor.

Pagi tadi aku breakfast meeting dengan dato' sri mohd nor kat food court taman maluri (kedai makan kesukaan dato sri mohd nor ni). Sambil ber-breakfast, aku, mr G dan dato' sri mohd nor pun berbicang. masa tu dato' sri tak tau lagi hajat aku dan mr G jumpa dia. Selepas berbual2 akhirnya kami pun berterus teras,

Man: kitorang nak bincang pasal modal skit arr...
Apei: Kitorang nak set-up kitorang punya web page..
Dato' Sri: Berapa?
Man: tak tau lagi, tapi semua transaction thru internet using credit card.
Apei: Pinjam credit card!
Dato' Sri: kau nak buat aper ngan credit card aku?
Man: Nak beli tapak web page arr, takkan nak joli kat tesco kot?!
Apei: Entah..amender arr...
Dato' Sri: Aku ada satu web portal, tak activate lagi.. korang nak, korang amik jer laa.. sewa semua aku bayar!

Aku ngan mr.G tercengang? biar betik orang tua ni?! aku mintak web page jer..sampai web portal dia nak bagi!!! giler aper?!

Apei: Berapa dato' cost web portal tu?
Dato Sri: Kau set-up dulu. Carik core business kau, nak pi course ke aper ke cakap kat aku. nanti aku call member2 aku... kau set jer bila time kau free.. aku bayar arr..

Aku ngan mr G tercengang lagi... aku ingat nak buat kecik2 jer pakai lending page, pop-up ngan adword via clickbank, tapi... amik kau.. nak sangat kan?! Mintak modal nak bukak mini market, sekali suria klcc dia bagi...

web portal, amender business aku nak buat ni?

apei - budak kampung

notes: Mr. G = adik aku mohd firman, Dato' Sri Mohd Nor = Bapak aku. Dia memang dari dulu suruh aku serius ngan business internet (pasal dia dah taicoon), tapi aku tak nak..baik aku keje... sekarang bapak aku mungkin dah boleh senyum! terima kasih ayah..

Comments

Fakhzan Marwan said…
Hahahahha...

Tergelak-gelak saya...mula2 punya la gempak title...pastu...eh..naper cakap dengan Dato' Sri cam gini gaya nyer...mushkil...padan la...Ayahanda Tercinta...

InsyaAllah..teruskan usaha...wah hebat hebat...saya juga yang tau cari duit melalui mengajar..lain2...hampeh...:D
Anonymous said…
good job apei- just another new bloggers
Anonymous said…
jangan marahkan dihah kerana linkkan your address...relax la...orang2 tua hanya mengejar mimpi...
miss nur - thank you very much. seorang guru yang tak pernah jemu bagi galakkan..

anonymous - thank you so much. tak lah, tak marah pun. tekejut jer.. tapi lepas dipikir2 balik.. mungkin dengan blog ni anonymous boleh lebih kenal siapa apei.

Popular Posts