Warkah untuk En Alif..

Assalamualaikum wbt,

Kehadapan En Alif yang dihormati,

Aku menulis warkah ini adalah untuk bertanya khabar engkau di sana?

Wahai En Alif yang sentiasa diingati,
Mana kau pergi sepanjang 2 minggu ni? aku call kau tak angkat, aku sms kau tak reply, aku pergi rumah kau mak kau cakap kau tak ada. Aku pun dah tak tau mcm mana nak carik kau.
Kat mana kau berada sekarang? Yang aku pelik, mak kau pun tak tau mana kau pergi!
Sejak bila pulak kau ni pandai main sorok-sorok ni? seingat aku wahai alip, masa kita di bangku sekolah dulu pun, kaulah manusia yang paling tak pandai main sorok-sorok. Baik nak menyorok dari cikgu atau pun dari pengawas. Ingat masa kita kantoi ponteng kelas sama-sama dalam surau dulu kau lah jugak puncanya pasal kau memang tak pandai menyorok!
Tapi aku dah lama lupakan itu semua wahai en alip.

Sahabat-ku En Alip,
Sepanjang aku kenal dengan engkau, dari kita tak ada misai sampai la hari ni bukan ajer misai, janggut pun kita dah ada..kau tak penah pun menghilang sebegini lama.. Misteri betul aku bila kau tetiba menghilang mcm ni? Perlu ke aku report pada polis? Bomba? Ambulan? atau Ketua Kampung kita kat Sg Burung, Bagan Dato' nun? Arrhhh kusut aku bila sahabat aku hilang ni.

Wahai En Alip,
Adakah aku membuat kesalahan kepada engkau? Aku ingat lagi malam sehari sebelum kau menghilangkan diri, kau ada marah aku pasal aku amik sikit roti canai kau yang kita makan kat restoran ariff pandan indah.. Ingat tak? Mungkin kah pasal tu kau marah kat aku dan menghilang sehingga hari ini? Jika itulah sebabnya, maafkanlah aku wahai sahabat... Aku sanggup ganti balik dengan 3 keping roti telor 'banjir' dan air 7-up kegemaran kau tu.

En Alip yang sentiasa diingatan,
Tahukah engkau, tanpa rakan kongsi perniagaan sejujur kau, mcm mana untuk aku meneruskan business kita ini? aku tak mampu nak handle sorang2.. Kau ingat lagi tak dulu masa kau outstation dan kau tinggalkan aku sorang-sorang buat semua benda dalam business ni, lepas jer seminggu kau balik, soklan pertama kau tanya kat aku "Apei, apersal muka kau dah jadi mcm tengkorak???" aku harap kau mengerti betapa strees aku bergerak secara solo tanpa kau..

En Alip,
Adakah juga pasal kau sudah dicolek oleh makhluk asing yang kau selalu cerita dalam mimpi-mimpi kau tu? takkan makhluk asing tu nak colek kau kot? aper faedah nyer... (ah aper aku merepek ni???)

Sahabat-ku En Alip,
Aper lagi yang perlu aku buat? kat mana perlu aku carik kau lagi? Aku ada jugak tanya budak Yeepi tu masa aku main bola semalam kalau-kalau dia ada ternampak kau? emm tapi dia kata dia tak nak amik tau pasal kau lagi sebab masa dia datang raya rumah kau ari tu kau tak bagi pun dia duit raya! buat business ribu-ribu, duit banyak, tapi sikap kedekut kau tu memang dari dulu tak penah berubah! Tu lah yang kadang-kadang buat aku marah kat kau ni... Kau ingat lagi tak masa aku tumbuk muka kau kat Sg Wang masa kita 'serong' tusyen sama-sama masa form 3 dulu? ada ker patut nak masuk jamban pun kau nak pau duit budak pompuan kat tangga. Malu aku masa tu!!! Tercemar nama baik kumpulan kita! tapi kau tak pernah peduli semua tu, yang kau tau kau boleh masuk jamban secara percuma!

Dah la alip, aku dah penat arr tulis, kalau kau ada masa, kau baca arr surat untuk kau dalam blog aku ni. Pastu kau balik arr rumah. Mak kau pun dah risau dah tu. Kalau yer pun nak merajuk jgn la lama-lama.. buruk orang tua merajuk! mcm muka lipas kau tau tak?!
Nanti kalau kau dah balik, kau miss call aku, nanti aku call kau balik! (aku tau kau kedekut credit)

Yang benar,
Sabahatmu - Apei

Apei - budak kampung.

Comments

Popular Posts