baju panas warna biru..

-minggu sudah, lepas isya-
Puan Sri: Apei, nanti ada masa tolong mama carik sarung cadar lama kat dalam setor.
Apei: Nak buat mender? sedekah rumah anak yatim ke?
Puan Sri: Buat jer laa bila orang suruh tu..
Apei: Ok boss! (sambil sibuk main fifa 2008 ps2)..

-Malam tadi, lepas isya-
Puan Sri: Dah amik dah sarung cadar tu?
Apei: Dah hilang laa..
Puan Sri: Jgn menipu boleh tak?
Apei: Yer laa orang carik la ni.. (aku tengah sibuk baca berita sukan paper kosmo)

Kotak tinggi sampai siling. nak carik mcm mana.. aduh..

Satu-satu kotak aku bukak.. sampai satu kotak siap ber-seal rapi tertulis tulisan tangan yang aku kira buruk. "Please do not open, belongs to apei!"

"ait bila plak aku ada khazanah ni?" sebab kotak tu tertulis nama aku, aku bukak. Ada beberapa helai pakaian, cenderamata, gambar, nota dan entah haper2 lagi entah..

aku capai baju panas warna biru tu...

-lama dulu-
baju panas tu dihadiahkan oleh dia masa hari jadi aku ke-19. waktu tu aku masih menuntut nun jauh dari keluarga. tak sangka baju panas tu masih dalam keadaan elok.. aku senyum sorang-sorang.

-hari ini-
aku gunakan baju panas tu untuk menutup badan aku dari sejuk aircorn kat opis ni. kalau dia baca blog aku ni, aku cuma nak dia tau..baju panas tu masih mcm baru! walaupun dah 6 tahun dengan aku. terima kasih untuk baju panas ni..

apei - budak kampung

Comments

Nad Eusoff said…
aiya..so sweet la dis entry..hehe
n a d e a said…
wooo siapakah si die tu?
hehe ;)
DarabDua said…
peh!
lu mulus beb! mulus!

gua nak pinjam itu baju panas amcam?
KiKi MIkaSa said…
Oit!!!
macam ku tahu jerk saper yg bagi....heheheh.....

ada hadiah tak kalo aku teka????
~mardihah~ said…
tu kenangan menggigit jiwa nama nya tu...hihi
Nad Eusoff - hehe.. kadang2 pemberian seseorang ni leh buat kita ingat balik kat dia.

nadea - emm.. ada arr.. kau pun kenal.

DarabDua - ooo.. jgn bro. gua sayang harta tu..

kikimikasa - hehee.. kalau tau, biarlah rahsia..

mardihah - kisah yang lalu jadikan tauladan.. yang penting kena pikir pasal esok.
ajed said…
"ajed, kau tanya apei hutang aku dua ringgit bila nak bayar? duit rojak minggu lepas" ajis gemok
n a d e a said…
hoh.. kalo cmtu btol la sangkaan aku nih
hehe ;)
uisk... die bace ke blog ko ni?
ajed, ko tolong bagi tau ajis aku dah bagi dua ringgit tu kat adik dia. jgn nak mintak kat aku lagi..

nadea - tak tau laa.. tapi rasanya mcm dia baca. entah laa..
antusabun said…
Nostalgik kan bila jumpa balik benda2 rare ni..hehe
antusabun - mmg rare giler. tu kalau muzium negara nak pun gua tak tolak kat diorang..
Fakhzan Marwan said…
owhhhhhhhhhh...siapakah dia itu? saya pun kenal kah? :D
missnur - of coz laa.. hehehe..

Prinzessin - tulah..sekadar terkenang cerita lama...
mama.orked said…
gau jeles beb...
wlupn ku tahu si pemberi itu masih ade perasaan lg terhadapmu.. :(

Popular Posts