kurang asam punya apis lembut!

Assalamualaikum wbt,

Hari ni aku balik kampung lagi, beraya aidiladha di bagan dato', selesaikan kenduri dan aqeqah untuk cik orked yang makin nakal tu.. (berita terkini - orked dah pandai merajuk!)

Malam semalam, lepas isya' aku pi mesyuarat AJKKK penduduk tempat aku. meeting pasal gotong-royong anak pak abu PAS nak kawin. Anak dia nama Hamidah, tapi kitorang panggil dia midah senget! ok tak? hehehe...

-dalam meeting-

Pak abu: Apei, aku nak ko nanti jaga budak2 kompang, dari training sampai hari sanding sok.
Apei: Saya bangkang, mana sesuai saya jaga budak kompang. Main kompang pun saya tak reti. Pelempang orang saya reti laa..
Pak Abu: Kau jer paling layak sekarang. Apis, kau nanti tolong jaga bab kelengkapan pingan, mangkok, cawan, sudip dan segala yang berkaitan. Nanti ko tolong tengok dalam store dewan ni, aku rasa mangkok kita tak ada.. tu nanti kau uruskan..
Apis lembut: Alaaaa pak abu, pasal mangkok tu jgn la pak abu susah ati... kita kan dan memang ada mangkok kat sini (cara cakap style mak nyah!)
Pak Abu: Mana mangkok kau?!
Apis lembut: Tuuuuu.. (sambil tunjuk kat aku!)

satu dewan gelakkan aku!

apei - budak kampung

Comments

KiKi MIkaSa said…
sengal la....
hahahahahahahhaha......

kim salam kat orked....
n a d e a said…
haha
ko mangkok?
adoiiiii
;)
kikimikasa - orked cakap waalaikumsalam..

nadea - aku marah betol ngan budak tu.. nak aje aku patahkan tangan dia..

Jard - tu arr leh tahan kasar gak gurau apis ni..
~mardihah~ said…
isk isk isk...
hehehehee...

lawak2..sakit perut gelak...
hahahahaha...sekali terkena daa...siannya...ahahaha...lembut2 pun mulut dia power gak erk..=P
mardihah - bukan main gelak ko tadi ek..satu department leh dengar!

dakgilachoc - orang lembut memang mulut mcm ni laa aku rasa!
ezrina said…
muahahahhahahahha :D
sian ko apei..dgn tak semena2..je terkena...
ezrina - tau tak per.. bikin panassss..
thaliana_damia said…
salam ..tumpang lalu, dah terlambat masuk dekat setahun ....memang patut ko kena panggil mangkok sebab ko kutuk nama aku gak ...sebab nama tengah aku hamidah ....walaupun aku bukan midah senget tapi terasa gak la cili pedas itew...

Popular Posts