nyayok ke?

Assalamualaikum wbt,

pagi ni, celik mata, hati gua berbunga riang. gua bukak pintu menuju ke balkoni rumah, menyedut udara kurniaan tuhan. sungguh nikmat terasa di segenap ruang paru2 gua.. ini semua gara-gara esok adalah public holiday.. horayyy...

semalam, lepas magrib. gua baru nak layan berita tv3.

Marlina: abg sat lagi mintak tolong pi kedai beli kelapa sebijik, asam jawa, sardin, ngan kerisik.
Apei: tulis laa sat lagi lupa..
Marlina: dah tulis dah.. nah (sambil hulur list kat gua)

bini gua mmg dah arif sgt ngan sikap nyayok gua kebelakangan ni sejak kejadian di ikea ari tu.

lepas tukar suar, gua start enjen keter.. sempat lagi bini gua pesan "abg, hehehe.. ais cream pun dah abis. tolong yer..tapi tak ada dalam list!"

gua sengeh jer.. tanda orait!

bini gua ngan ais cream coklat mmg dah mcm isi ngan kuku. dulu masa zaman sekolah gua ngorat ngan ais cream gak.. hehe.. kalau kuar dating kat pekat teluk intan pun gua ajak pekena ABC kat food court depan menara condong pun dia reject.

"aper kelas kuar dating makan ABC? kita pi pasaraya fajar laa beli ais cream baru real!" tu ayat standart bini gua..

dalam perjalanan ke kedai, gua sempat gak belek2 rambut gua.. arhh rambut gua dah tebal. patut arr petang semalam gua isi minyak kat petronas simpang tu, awek kaunter tu tak senyum pun kat gua mcm selalu, rupanya level kekacakan gua dah merosot! potong segera!

gua belok dulu kedai maniam "uncle, potong pendek mcm biasa ok"... "worait boss!" kata maniam.

selesai gunting, ok gua puas hati, level kekacakan gua kembali ke tahap asal. petang ni gua kena pi isi minyak.

gua tengok jam di tangan "arhh awal lagi, CSI-NY channel 701 start kol 9pm".. gua jalan slow2 dari kedai maniam menuju ke kedai runcit. tak jauh sgt. malas gua nak naik keter.. lalu depan kedai buku, singgah sat laa..

Apei: uncle magazine yang i order ari tu dah sampai ke?
Uncle yap (tokey kedai buku kat pekan): ada baru sampai..

gua belek2 magazine tu.. gua puas hati.. gua bayar terus chow..

tak sabar gua nak baca..

sampai rumah, gua dah tak ingat pasal CSI-NY, baring atas sofa..tekun gua belek selai-selai page magazine tu..hati gua sungguh gembira.. segeh gua tak terkira lebarnya...

Marlina dari bilik buku, mungkin baru selesai isya' "abg, mana barang2 nyer?"

gua langsung tak pegi kedai beli barang2 yang bini gua suruh tadi, padahal tujuan utama gua keluar pun pasal nak beli barang2 tu... nyayok ke gua?

mungkin tuhan nak bagi tau, gua dah semakin tua..

apei - budak kampung

p/s: gua pembaca DCM (digital camera magazine), tapi untuk bulan Dec ni gua order DCM dari UK pasal ada special review untuk canon. kalau tak gua baca DCM malaysia jer.

Comments

ni bkn nyanyok lg ni...ni mcm dh tahap alzheimer jer..eheks...

tulah byk sgt minum air ada semut kot =P
antusabun said…
Memang teruk lu punya nyanyok. Banyak jugak lu kena ye. Sebelum ni lu kena ngan bini lu pun gua rasa lu mamai.
goasop said…
haha. ingatkan nyanyuk x beli eskren je~ skali yg dalam list pun xbeli~ adeh la.
KiKi MIkaSa said…
kesian ko....
belum beruban dah nyanyuk..nak kate usia dah tua.... mungkin la kot... kesian.

mmg sgt simpati la untuk org cam ko... sabaq yerk geng....
~mardihah~ said…
Erm...apei lupe ni...atau sengaja buat-buat lupe.seb baik bini tak ngamuk..tak patah balik ker?

huhuhhuh
dakgilachoc - bini gua pun ada sebut perkataan ni semalam.

antusabun - lu ada ubat ke?

goasop - tu la pasal..

kikimikasa - kutuk baekkk nampak?!

mardihah - patah balik laa..
ilazz said…
ko soh bini ko sekeh pala ko 3 kali. Pastu kompemm ilang sakit pelupa ko tu. :P
konfem nyanyuk nih...bahaya..tua sebelom waktunye
Aku ni pun kekadang pelupa gak...tapi pelupa tahap ko ni "merbahaya pakcik!!"
Monkey D Luffy said…
menopaus bro.. menopaus
n a d e a said…
ish ish
da tua ko ni
eliza said…
tahap kenyanyukan yg melampau tu.. hehe
mlm tadi gua ada terbaca satu artikel berbunyi bergini "kalau lu main sodoku sehari sekali, lu sukar dihinggapi penyakit nyayok!" lantas gua pi kedai beli buku sodoku, game ni mmg best, tapi gua plak jadi cepat ngantok.. aper kes?

Popular Posts