propaganda guna coklat!

Malam semalam, lepas berita tv3, gua melepak depan tv meneruskan tontonan siaran no 551. bini gua tarik muncung pasal dia nak tengok drama melayu.. arrhhh.. mlm ni mmg gua dah set siaran gua 'man vs wild' at siberian... dont touch the remote! amaran gua kepada marlina..
bini gua pi dapur bukak peti sejuk kuat2 tanda protes! arrhhhh.... gua tak layan!
bini gua lepak sebelah orked yang sama2 tengah layan man vs wild. ngan muka masih muncung dia patahkan satu bar cadbury, gua jeling jer.. orked tetiba melonjat2 kegembiraan pastu ngan selamber sardin dia suapkan kat orked. eh....
Tekejut gua..
Apei: sejak bila pulak budak ni makan coklat ni?
Marlina: lama dah.. abang jer tak tau!
Rupanya anak gua pun die-hard-fan coklat gak mcm bini gua.. gua tengok dia isap coklat..perhh leh abis satu bar.. biar betol.. siap leh share2 lagi ngan bini gua.. akhirnya gua hanyut dan leka tengok anak gua makan coklat. lagi best gua plak yang tolong suapkan..

wajah-wajah gumbira lepas makan coklat..

entah berapa lama gua terleka pun tak tau arr... sedar2 rancangan tv sudah bertukar menjadi drama melayu... arhhhh gua terpedaya lagi ngan propaganda bini gua... kalau dah remote dalam gengaman dia, jawapnyer malam esok arr gua dapat tengok siaran gua..

apei - budak kampung

p/s: bini gua tak tau gua pun penah bagi orked ais cream kacang..hehehe..

Comments

wah baru 2 bulan dh leh mkn cokelat? hebat!!!! *clap clap to orked*
goasop said…
ha3. men sorok2. =P
Jocko said…
pergh...
dah makan COKELAT
razor said…
best kan ada anak...

haih
aKu..DiA...kAmU said…
Makan cekelat teman bleh trima lagi...bab makan aiskrim kacang tu...lu biar betul bro???
@tune® said…
saiko la bini lu...hahaha...
padan muke lu..

**gua..penyokong tetap bini lu
Ahkak mu yg marah tahap Gaban! said…
WOIT! Hang gila ka apa? Mende tu manis memang la dia suka... Tapi tau tak kesan kat perut dia camana? Hang nampak betapa perut dia susah payah nak proses menda alah tu??? HAH? NAMPAKKKK? Hang boleh x-ray tengok ka?? Eee.. nak jer aku seligi budak2 ni tau! Sah-sah coklat tu ada pengawet! KO SAYANG ANAK KE TAK??? Rasa2 tak banyak ilmu, bawak2 baca buku cara2 penjagaan anak.. Jangan tau buat anak jer!!
Monkey D Luffy said…
sungguh bijak isteri mu... akan ku ambil note untuk masa depanku plak hahahaha
antusabun said…
Alaaa...kalau dia bukak blog lu secara auto dai pun tau kan? Pastu lu kena belanja dia ikea tanda lu layan ngajuk dia..haha
haha.. cian si orked. coklat dgn ais krim kacang pernah disumbtkan kat mulut dia.
DarabDua said…
maju anak lu.
kecik2 pekena cokelat dh!
~mardihah~ said…
ahkak mu dah marah..hihi
mrgbum said…
uish cekelat... cambest la plok.. balik nak caik cekelat ah
dakgilachoc - tu la pasal.. tekejut ooo..

goasop - gua mmg tak suka permainan ni..

jocko - perhhh... maju siot.

razor - best giler bro.. try arr kalau tak cayer..

aku..dia..kamu - sshhh ais cream kacang tu kalau bini gua tau.. naya gua!

@tune - bini gua memang sering porak-perandakan emosi gua dengan helah2 dia..

ahkak - aduhh.. saya pun dah insap dah ni kak.. jgn ler marah ek.. duit dah masuk account saya lom?

Monkey d luff - kalau lu nak tau lagi banyak pun gua leh kasi tau..

antusabun - bini gua tak penah tau gua ada blog bro..

nard indi winkie - gua mmg tak leh tengok bila gua nak makan ais cream, pastu anak gua buat muka kesian tanda nak sikit aper yang gua makan..

darabdua - betuah budak sekarang. gua dulu kalau nak makan cadbury ni, kena peksa dapat no 1 sampai 3 dulu. baru bapak gua pi beli kat kedai pak akam.

mardihah - tak per gua dah mintak ampun dah..

mrgbum - beli jgn tak beli. kalau kat kedai dah abis meh datang umah gua.. ada lagi 3 kotak coklat lagi tu. untuk stok sampai krismas tahun depan bini gua cakap.
Ahkak said…
Eleehhh.. baru mintak tolong sket, dah mintak bayar. Kalo centu, ko nyer hutang lagi banyak laaa kat akak... Kita kontra jer la ye!

Pasal anak ko tu, ko kena mintak maap ngan dia sebab siksa perut dia!! Bukak ngan ahkak!
ahkak - yer laa.. baik bos..
susudalambotol said…
aku pun suka tgk man vs wild ;)
Fakhzan Marwan said…
salam,

erkk, saya idok la tau sangat about the baby food, but i think, and i believe, chocolate is bad for the baby, it can change the hormone too, according to one research here...so basically, better bagi dia buah2ah msia yang sama harga atau mahal lagi dri coklat tu...:D

same goes to ice-cream..:D

Popular Posts