screen saver api cool ke tak cool?

Assalamualaikum wbt,

Bahu gua yang kena sondol ngan lembu isnin ari tu masih lagi bengkak, jari2 gua pun masih lagi kebas.. tapi tak per.. at least itu pun kira satu pengorbanan gak..
Malam semalam omar kobis sms gua "dude, aper kes lu dah lama tak online YM malam2? kesian anak lu tu kecik lagi. takkan nak bagi dia adik dah kot?"

Gua tak reply, hati gua masih pedih..

-suatu petang, hujung november-

Abg loan: Apei, ko tolong tengok2 kan anak abang ni jap. Abang nak kuar pi amik kak siti.
Apei: tengok jer ke?
Abg loan: kau ni, suruh tengok budak kejap pun nak upah.. leceh arr..
Apei: masuk jamban pun 50sen sekarang bang...
Abg loan: balik kang arr citer..
anak abg loan nama dia shafiq a.k.a dolpin (pasal gemok), umur 4 tahun dan suka abiskan biskut rumah gua!

'dolpin' masuk rumah gua dengan patung gaban dia.. gua lepak balik tengok astro..
Dolpin: abg apei, shapiq nak tengok katon..
Apei: kang mak kau balik suruh mak kau pasang..
Dolpin: nak sekarang! sambil ulur kat aku DVD Shark Tale yang dibekalkan oleh abg loan.
Aku pasang lap-top kat bilik buku aku..
Apei: shapiq tengok kat lap-top ni jer tau.. abg apei nak tengok tv. kalau nak roti cakap k..
Dolpin senyum sambil peluk gaban dia tu..

10 minit berlalu.. terasa aman dan makmur rumah gua.. tetiba..
Dolpin: abg apei, api dah pinish (finish)
Apei: Api? mana api? -melompat gua bangun-

tinggal kenangan - nilah screen saver lap-top gua yang berapi tu..

Dolpin tunjuk kat lap-top gua yang dah tak menyala lagi... sebelah lap-top gua ada spray air untuk streka baju bini gua punya.. gua tengok lap-top gua dah becak!

Bermula dari hari tu, waktu malam gua banyak di habiskan dengan mendengar ceramah umum bini gua dan menonton cerita drama melayu...

apei - budak kampung

p/s: gua belum ada modal nak repair lap-top tu.. abg loan tak nak bertanggungjawap!

Comments

Kijam jugak bdk shafiq neh...x padan ngan kecik erk...adoila...siannya..abisla laptop ribu riban dispray nyer ngan air...kekekekeke...bwk2 bersabor ye..tapi kalo sy la maybe dh msk icu bdk shafiq tuh...kekekekekekeke...
Ahkak said…
Keh keh keh... cute la itu budak! Sabor jer la. Budak2 tak paham. Dah dia nampak api, dia padamkan ler...
@tune® said…
whoish....laptop berapi...pergh...igt ade bola² api jer...
dakgilachoc a.k.a nani - ari tu dia pecahkan pasu bini gua!

ahkak - tu ler.. sabau jer laa

@tune - tu lu baru tengok lap-top berapi, hari yang lap-top gua kong tu.. kepala gua pun nyaris nak kuar api!
mrblind said…
hahaha..budak-budak bukan boleh dibiarkan sangat..pengajaran untuk lu..
n a d e a said…
haha
bijak nye dak tu
nasib baik die cpt kalo xabis sume bola2 api
hahah
nk gelak lg!
adehhh
sabor je la lyn karenah budak2
mmg pelik2
heeee ;)
razor said…
kalau ada mende alah fire extinguisher kat umah encek dan dia tau gune, abis la.

megi kari berapi la laptop encik. huhu
black da' great said…
woi budak tu memang oo.. ari tu gua lepak ngan loan dia leh amik rokok gua campak kat tanah bro..
mrblind - gua kesal beb..

nadea - harap2 orked tak la buat perangai mcm tu..

razor - gua pun rasa mcm tu bro..

black - gua dengar keter lu dah kena tarik? wahahaha...
antusabun said…
ala..budak. maafkan je la. memang geram pun kadang-kadang. sabar ye...hehe
KiKi MIkaSa said…
kesian ko....
tapi cam kelakar.....
ye la...bebudak kan....
heheheheheh
antusabun - sebab gua tengah sabar arr ni.. kalau tak dah lama dah gua kerat jari dolpin tu..

kikimikasa - laptop tu aku baru je beli beb demi menggantikan lap-top lama aku.. tiba2 rosak plak kena curah air!

Popular Posts