ujian ke rahmat?

Assalamualaikum wbt,

hari: sabtu
time: lepas asar
lokasi: kampung
posisi: tengah korek isi kelapa..

truuthh.. 'hassan snake the eagle shadow' sms gua.. "gua dengar lu ada kat kampung, mlm ni gua nak jumpa lu!" gua reply, "no problem"..

time: lepas isya'
lokasi: rahsia
posisi: hirup teh o panas..

hassan snake the eagle shadow: gua nak kawin tahun depan. gua nak mintak tolong lu skit..
apei: kalau gua leh tolong gua tolong. amender?
hassan snake the eagle shadow: tolong jadi adviser gua, gua nak start belajar semayang!
apei: gulp..

mlm tu gua balik agak lewat. gua citer soal solat. gua tengok hassan snake the eagle shadow betol2 nak berubah. Alhamdulillah..

gua terdetik, ni ujian atau rahmat dari tuhan?

apei - budak kampung

Comments

goasop said…
alhamdulillah. rahmat la tu. ehe
Haris Hauzah said…
Saudaraku,

Tiap rahmat ada ujiannya,
Tiap ujian ada rahmatnya…

Mungkin tuan sedang diuji dengan rahmat ini…
Wallahualam


Haris Hauzah
antusabun said…
bape lama lu bagi tazkirah kat snake tu? input2 dari lu dia dengar sebak tak?
goasop - yer satu rahmat.. alhamdulillah..

Haris - yer.. tuhan sedang berbicara soal sabar dan ikhlas..

antusabun - input dari gua sama mcm kelas fardu ain PAFA darjah 6 dulu..
ilazz said…
Alhamdulillah si snake apakenama tu ada kwn cam ko.
lizz said…
sah2 tu rahmat.hebat sampai org carik nak suruh ajar solat.hehehe.
nape name dia hassan something tu. adeih..pelik nye nama. hehe.. tapi syukurlah dia dah nak berubah. dpt hidayah..:-)
ajar btul2...jgn kasik die tinggal solat...

smoga die lak ajar anak die solat..pastu lu nye pahala berganda2 beb...
Fakhzan Marwan said…
Wah!

Alhamdulillah, walapun dah sedikit terlewat, tetapi pintu taubat itu bukankah sentiasa terbuka!

Dan awak sangat bertuah kerana peluang membuat pahala itu, sangat mudah! :D

Have a great december!

Popular Posts