gua bukan nak mengajar..

Assalamualaikum wbt,

baru-baru ni gua menghadiri kenduri di rumah nenek gua. kenduri arwah. tenaga muda gua memang amat ditagih ketika ada event-event seperti kenduri atau keje kawin dan lain-lain. sebab menurut nenek gua, dalam line-up cucu-cucu dia, gua jer yang paling lurus bendol pasal tak pandai nak ngelak kalau di suruh buat kejer. yer gua ngaku, gua jadi lurus bendol pasal yang suruh buat keje tu ialah nenek gua yang dah besarkan gua, cuba kalau adik gua yang bagi arahan suruh gua buat kerja, silap2 gua lempang jer pakai selipar jamban Tat Seng saiz sepuluh.

selesai kenduri, mcm biasa, gua telah diarahkan oleh nenek untuk membasuh segala pingan mangkok, periok belanga, sudu garpu, sudip dan segala benda yang boleh dibasuh. semua di campak kepada gua.. yer terima kasih semua..

tengah gua hebat diperkulikan, datang sorang sepupu gua, ahmad lutfi nama dia. gua panggil dia mamat.

mamat: abg apei, sorang jer ke membasuh.
apei: eh tak arr ngan jin belaan gua. amender?
mamat: tak arr ingat nak tolong.
apei: kang baju melayu lu kotor kang.. marah mak lu.
mamat: no hal. mamat ada benda nak tanya ni.
apei: lu amik sabun tu masuk dalam besen dulu, pastu bukak pili. lu basuh sudu garpu dulu. gua nak tengok lu punya bakat membasuh. kalau ok gua upgrade lu basuh gelas plak. nak tanya aper?
mamat: dulu abg apei dok asrama penah kena buli?

gua berenti menyental bontot periok..senyum gua dengar soklan tu..

apei: kalau lu tak leh kena buli, ada lebih baik lu dok dalam peti ais kat rumah jer. tapi buli yang mcm mana?
mamat: senior mamat selalu suruh amik kan air diorang time makan, lepas makan kena basukan tray diorang.
apei: lagi aper diorang buat?
mamat: tu jer..

gua gelak. mengikut pengalaman gua yang dok asrama bertahun-tahun ni, itu belum lah dikira buli. tu kira mcm menyakat jer baru tu.. tapi mamat memang anak mak yang dikasihi.. gua mengajar mamat.

apei: dulu masa kat asrama pun gua kena mcm tu gak. bila senior suruh basuh tray gua basuh. bila senior suruh amik air gua amik, tapi........ (gua stop, masih teragak-agak nak ckap)
mamat: tapi amender?
apei: tapi gua ludah dulu dalam air tu, kasi kacau sampai sebati baru arr bagi kat senior gua. puas hati gua tengok diorang tegok air campur kahak gua!

apei - budak kampung

p/s: untuk senior2 gua, gaban, chalok, op, adek, ali, arin, gua mintak ampun atas ketelanjuran meracun lu orang semua. tapi penerajang lu orang kat perot gua masih terasa sampai hari ni beb.

Comments

razor said…
koto siot..

erk no komen lah!
aKu..DiA...kAmU said…
pernah dgr tapi x pernah buat..lagipun aku x duk asrama... tp giler geli siut!!! Serupa kes makan nasi tangas ni!
yekkkkkkkkkkk...nak muntah..ni baru kejam bro...apsal tak bg air campur air kencing terus..hahahahah...
BudAk hijAu said…
errrkkkkk!!!

ko biau btl beb...
Fakhzan Marwan said…
YA Allah,

Iya ker? eiiiiiiiiiiiiii, kembang anak tekak saya!

*terkasima sebentar*
sharamli said…
mamat:oo..cmtu..dulu abg apei pnh x minum air camp0 kahak juni0r?
mohamadkholid said…
ha... ha... ha... dulu aku nak buat juga - tapi tak sampai hati!
Monkey D Luffy said…
itu baru adil... hahaah
lela said…
kenapa senior selalu buli junior kat asrama ekkk? kalau hidup rukun dan damai takleh ke?

padan muka senior tu...hahaha
eliza said…
ada ka kahak?? eeehhhh x dpt bayangkan..uwekkk :p
wan fara said…
haha pdn muka dorg
nasib r sape soh mmbuli

tp kan apei msti mse time u mmbuli org lak, junior2 kamu pn wat pkara yg sama kot
hikhik
mrblind said…
hahahaa...licik idea lu tu..padan dengan muka diaorang..
Anonymous said…
cilakak lu. kalau gua tau, dulu lagi gua bakar katil lu!
razor - perbuatan keji jgn dicotohi bro.

aku..dia..kamu - hehehe.. biasa arr budak asrama.

dakgilachoc - kencing nanti dia leh tau. pasal busuk.

budak hijau - tak cayer?

msnur - hehehe..

sharamli - apei: eh tak, gua masa jadi senior pun kena buli gak ngan junior gua..

mohamadkholid - lu kena tegas bro. jiwa kena berani.

monkey d luffy - wahahaha.. gua mmg adil.

lela - ish mustahil..

eliza - hehe.. tak sanggup nak terima kenyataan ke dah tertelan air pemberian junior?

wan fara - wahaha padan muka depa. eh tak saya ni baik.

mrblind - yaarr.. rock!

anony - weh lu saper?

Popular Posts