gua tak leh terima teori jenis mcm ni!

Assalamualaikum wbt,

gua baca komen mrblind dalam entri gua yang lepas, gua terpikir balik apersal kalau orang kawin mesti perot auto boroi? boroi bukan sikit-sikit weh... saiz pinggang gua naik seinci sebulan, aper citer ni?

gua tanya pakcik google, aper punca boroi? jawapan pakcik google entah haper-haper entah. tak logik pun ada. gua betol-betol nak tau. gua call member gua seorang doktor kat klinik kesihatan. nama dia hafiz, gua panggil dia apis lembut. walaupun mulut dia agak laser, tapi hati dia baik pasal tu masa kecik-kecik gua suka paw dia jajan kat kedai akam.

apei: apis, gua tanya lu, tapi lu mesti jawap pakai teori sain dan logik agar akal gua leh terima.
apis lembut: yer sayang, tanya laaa... demi you i sanggup buat aper jer.. (cakap ala-ala mak nyah)
apei: apersal lelaki lepas kawin jadi boroi?
apis lembut: you ask to right person dear, tu memang bidang i tu.. lepas you kawin bini you pregnant kan? betol tak? sebab tu mengikut kajian i, tuhan sengaja memboroikan perot lelaki-lelaki yang tak sedar diri macam you agar you pun boleh merasai beban yang di tanggung oleh ibu-ibu mengandung. agar you boleh menghargai ibu-ibu mengandung. tuhan tu adilkan dear?
apei: tapi bini gua dah tak pregnant dah, bini gua dah slim, tapi gua masih lagi boroi. aper citer?
apis lembut: pasal tuhan nak bagi lu sentiasa ingat, lu tu dah kawin.. ok arr aku bayak patient.

tuutthhh.. apis lembut memutuskan talian

apis, gua langsung tak leh gelak ngan lawak lu kali ni..

apei - budak kampung

Comments

razor said…
huahuahua..

tak pernah tengok org bujang yang boroi ke?

kecik hati diorang...

huhu
mrblind said…
hahaha..razor orang bujang yang boroi..
~ mizzAmy ~ said…
~ org yg tak kawin lagik pun ade jer yg boroi... ~
razor said…
lu mmg nak pukul ni mrblind. lu pernah dengar cite hantu bohsia kat kemaman tu?


malam ni dia gi umah lu..

ha..takut!

p/s: tumpang lalu e en tuan blog! hehe
hahahaha..
pe2 ntah apis itu.. ;P
n a d e a said…
ye ye.. aku stuju dgn teori hafiz itu
muahahhaha
;)
BudAk hijAu said…
huahuahuahua...
wa setuju itu teori!!!
arfahadnan said…
ku kira teori apis lembut boleh digunapakai...
lela said…
Hahahaha...gelak dulu...Mungkin apa yang Apis kata tu betul. Mungkin dia dah buat penyelidikan dengan pesakit2 dia yang ramai tu...hehehe

Tapi, kalau nak ikutkan...lelaki yang dah kawen ni makan minumnya dijaga oleh isteri. Tambah lagi kalau hati tu senang memanjang. Tu yang boroi tu...hehehe
HEMY said…
ahahaha!!!

ni teori logik akal aku..

1. laki mlyu lu prasan tak sll jln mmg bengkok badan..dia tak mendada straight...so fisiologi badan terlalu selesa dgn keadaan tu..lama2 perut ke depan

2. dh kawin hati senang...hepi..exercise nye idak...

3. lu pk la sendiri..ahaha

salam kunjung
KiKi MIkaSa said…
apei - lu mmg senget la.... betul gak kekadang cakap apis tuh... sebenarnyer ada hikmah di sebalik keboroian perut ko tuh... cuba pk positive skit....

perut ko yang boroi tu byk guna...contoh

1) buat bantal orked... empuk dol....
2) buat ko sedar diri supaya byk kan exercise. asyik makan jerk reti...
3) suke hati perut ko la...

amik ko.....
Jocko said…
sib baik perut aku menten...
Monkey D Luffy said…
apa punya teori ler kawan ko... tapi mcm blh terima gak
wan fara said…
haha.

this is funny
pstttttttt bro..kwn aku ada teori dia sendiri nape lelaki perut boroi...tapi bro, jgn salahkan aku yer..ini teori kwn aku je..dan teori ni sedikit lucah/mengarut...jgn ketawakan aku yer bro..sekali lagi aku bgtau ni bkn teori aku tapi teori kwn aku..
dia kata...

dia kata lelaki boroi sebab..

sebabb...

sebabbbbbbbbbb...

lelaki kuat 'main'...

huahuahua...

*larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk*
fakta tuh!!
cayalah apis lembut!
thaliana_damia said…
sebuah teori keinsafan ...
Cik Zura said…
tapi mmg betul la kata ais tuh.. ko kena percaya.. hu hu hu
gua baca rata2 semua sokong apis. gua malas nak komen. gua merajuk!

Popular Posts