matang tu aper?

Assalamualaikum wbt,

tadi, lunch break. gua lepak kat sogo. on the way nak ke food court, ada satu couple tengah gaduh kat luar sogo. awek dia bingit betol tengking2 boyfriend dia. mamat tu gua jeling, sardin jer muka dia sambil isap rokok. mungkin berpura-pura cool...

sempat gua terdengar awek dia cakap "you ni tak matang langsung, perangai mcm budak2!"

"matang?" bisik hati gua. amender sebenarnya yang kita maksudkan dengan matang?

isap rokok sambil pakai cermin mata hitam, matang ke? atau,
pakai cap terbalik sambil menari hip-hop kat depan klcc, matang ke? atau,
jalan-jalan kat mid velly sambil pegang tangan awek lu, matang ke? atau pun,
bawak basikal jipang sambil lepas tangan?

soal matang atau tidak seseorang tu terlalu subjektif bagi gua. tapi gua tertarik dengan jawapan arwah atok tentang matang.

masa gua baru2 lepas sunat, gua tanya atok. Matang tu aper?

jawapan atok gua "bila kau boleh makan biskut kering sambil cicah kopi 'o' dengan tenang walaupun bini kau tengah berleter. itulah matang!"

apei - budak kampung

Comments

heh! sampai sekarang kita rasa kita tak matang lagi bro..:D boleh gitu...awet muda..:p
mrblind said…
atok lu memang rock..sumpah..gua memang tak tenang kalau kena berleter..
goasop said…
gaduh kat public? da kawin nt gaduh katne ye drg tu? haha
sharamli said…
ni kal0 mkn biskut 0re0 cicah mil0 kira xmatang r?

awek ni sah lgi tua dri dak laki tu..
Monkey D Luffy said…
bersastera plak jawapan atok ko... maksud mendalam tu. kena fahami betul2
aKu..DiA...kAmU said…
Matang? Biar betul koi x tau. Kat Kuala Sepetang ler. Cer buka buku geografi tgk...kui..kui..kui..
fazemy said…
Haha suka kata2 atokmu itew..tenang je yek walau bini dok bebel ungkit sejuta cerita.
lizz said…
aku pantang btol tgk couple wat aksi bodoh ngan gado depan public ni. yucks! geli macam bdk skolah rebut gule2 sungguh:P
cool la atok lu...

matang mmg subjective..orang xleh judge kite matang ataupon x..

tp kalau maseh terkinja² merengek²...matang kah?
vidadarisakura said…
kira mamat tu matang la..
buat bodo kena leter ngan gepren dia...hee
dakgilachoc - eh makan coklat banyak mmg leh awet muda..sumpah!

mrblind - kita sama2 tak matang la mcm tu bro..

goasop - depan hakim mahkamah syariah kot?

sharamli - kalau atok gua ada lagi mesti dia jawap "matang gak tapi kurang sikit arr.."

monkey d luffy - sampai ari ni gua tak berapa paham sebenarnya.. ada saper2 paham?

aku..dia..kamu - kuala sepetang, matang, pematang pauh..emm nampak mcm dah dekat2 tu..

fazemy - kalau cerita yang mengembirakan ok bro. kalau citer tak mengembirakan.. leh tersedak kalau tengah mkn nasik!

lizz - perhh..anti betol lu..

tooney rooney - kalau terkinja2, merengek2 tu kawin kan jer.. sure hilang..

vidadarisakura - gua syak mamat tu pekak kot. bukan matang.

Popular Posts