nostalgia - ramadhan 2004

Assalamualaikum wbt,

azam baru gua nak buat puasa sunat isnin-khamis tahun ni. paling tidak sebulan sekali. semalam khamis, gua mmg berniat nak puasa. tapi puasa gua terbatal pasal opis mate gua belanja mee rebus pagi semalam. lepas dah makan mee rebus sampai kenyang, baru perasaan menyesal menyelubungi gua.. gua janji isnin depan gua mesti puasa. perot gua pun boleh tahan boroi kebelakangan ni...

teringat gua citer ramadhan 2004. masa tu gua baru balik study. walaupun gua pelajar tajaan JPA, tapi tak semestinyer balik belajar gua terus dapat keje gomen. terus gua carik keje. sementara nak dapat keje tetap, gua keje rencam-rencam. salah satu tempat keje gua ialah kedai buku yang paling besar kat klcc. gua syak lu orang pun leh tau kedai buku aper.

supervisor gua, biar gua namakan mr.m. seorang pemerintah kuku besi. zalim dan kejam. selain menjual buku, gua juga ditugaskan sebagai pembeli makanan lunch mr.m, menjadi budak penghantar dan pengambil barang dari kereta mr.m ke kedai buku, menjadi budak pengcover line kalau mr.m mengulat/berdating ngan awek dia time keje. dan mcm2 lagi keje2 di luar bidang kuasa gua terpaksa gua buat atas arahan mr.m. pendek kata, hati gua mmg dah lama terguris dengan corak pemerintahan mr.m..

akhirnya ramadhan 2004 gua amik keputusan untuk berenti. gua betol2 putus asa ngan sikap lahanat mr.m tersebut. gua ni mmg pendendam kesumat orang nyer.. takkan nak blah gitu jer.. gua mesti merancang pembalasan. mula gua ingat nak boom kan keter proton wira second-hand mr.m jer, tapi gua belum cukup zalim seperti mr.m. tak per lah..

15 ramadhan 2004, (tak silap gua ni la datenya), judgement day gua kira buat mr.m. masuk keje pagi kol 9. gua senyum lebar kat mr.m..

mr.m: lu aper hal senyum? jap lagi tolong amik buku2 dalam keter gua.
apei: baik boss..

selesai amik buku, gua tengok mr.m tengah lepak kat area casher, gayut pakai tepon tempat keje. mcm biasa call awek dia. gua selok poket amik hp gua.. gua dail..selesai pesanan gua senyum..

20minit berlalu,

seorang delivery boy menjengah kedai buku yang time tu boleh gua kira pick-hour. ramai giler orang..

sardin jer muka budak delivery tu bertanya seorang staff perempuan..

deliveryboy (db): cik tumpang tanya, saper mr.m (db sebut nama betol), ni tadi dia ada order pizza.

hari tu abis kecoh satu tempat keje gua, mr.m order pizza, mr.m tak puasa, mr.m perangai terok mcm setan, mr.m ahli neraka, mr.m budak jahat! dan mcm2 lagi.. hati gua sgt puas!

apei - budak kampung

Comments

Wah dendam akhirnya terbalas jua..tp kita rasa x cukup kejamla apa ko wat tu bro..apsal ko x kantoikan dia ngan awek dia dpn mata pihak pengurusan..silap2 dia leh kena buang keje n lagi bagus tu bln pose so meraban la dia nk smbut raya kang...=P
eliza said…
hehe....nakal sungguh kamu ni kan...kesian bos...abis sapa yg abiskan pizza tu...x kan tnggu utk bebuka plk...heee.
antusabun said…
Kreatif gak lu ni ye. Berpada-pada je balasan lu pada boss lu tu... Tak la zalim sangat..hehe
razor said…
jahat lah ko!

berapa mr m tu kena bayau?
aKu..DiA...kAmU said…
Gua igt gua dah cukup kejam..ader lagi makhluk yg kejam upanya! Salute lu bro!
dakgilachoc - mcm gua cakap arr.. gua tak cukup zalim lagi..

eliza - tak tau arr aper mr.m buat ngan pizza dia. gua syak dia pi pantry dia makan kot.

antusabun - yer gua masih dalam kategori baik hati.

razor - gua order kau2 punya. 4 orang makan beb. dekat seratus lebih.

aku..dia..kamu - tu pun kira belum abis kejam lagi tu. tu pun banyak dah gua discount!
hihi..gua pon puas ati gak...

nk terai la...tp kt sape?
tooney rooney - lu try kat rakan2 sekerja lu tengok.

Popular Posts