gua harap loppy bahagia..

Assalamualaikum wbt,



lu tengok betol-betol selipar ni.. apa perasaan lu bila tengok selipar ni? yer.. hanya sekadar sepasang selipar yang layaknya untuk ke jamban! pada gua, lebih selipar ni lebih dari tu..


bila tengok gambar ni, gua teringat...


satu petang, lepak kat serambi bawah pokok binjai..


apei: nenek, apei dapat masuk universiti (gua memang dok ngan nenek sejak kecik)
nenek: Alhamdulillah, bebal-bebal kau pun dapat jugak masuk unibersiti.
apei: esok nak pi pekan ngan alip nak beli baju baru untuk universiti.
nenek: slipar kau tu dah buruk sangat, amik duit ni beli slipar baru (sambil hulur duit yang di seluk dari celah lipatan kain batik)
apei: terima kasih nek..
nenek: dah..dah.. meh sini kepala kau aku nak cek ada kutu lagi tak. takkan kau nak daptar universiti bawak kutu pulak! (tu dulu, sekarang rambut gua dah mcm nicolas cage!)


di pekan, gua rembat 1-2 helai baju bundle, dengan slipar baru. kasut raya masih elok. semua gua bungkus dalam beg untuk ke universiti.


yer, di universiti 4 tahun, dah habis universiti 4 tahun, kini usia slipar tu bersama gua sudah 8 tahun. kalau budak kecik tu dah masuk sekolah darjah 2. banyak kenangan suka duka gua bersama slipar ni. menjadi saksi kemana gua melangkah. yer.. nama slipar gua loppy!


minggu sebelum raya cina, gua pi semayang jumaat ngan loppy... lepas amik wudhu gua tinggalkan loppy kat tangga.."lu jgn nakal-nakal, orang semayang lu duduk diam-diam!" pesan gua pada loppy. abis semayang jumaat, gua bantai baring jap bawah kipas. memang layan.. tido time khutbah gua rasa terlalu singkat!


lepas dah membuta gua bangkit, menuju tangga. loppy dah tak ada... puas gua carik..
yer memang loppy dah hilang. hati gua terbakar... gua kenal loppy lagi awal dari gua kenal cinta!

kepada perembat loppy, lu memang chilakak!.. gua harap loppy bahagia dengan teman barunya!


apei - budak kampung

Comments

razor said…
wei...

kita sama dengan...

aku pun penyimpan selipar. bukan penyimpan mohor besar tu.

selipar aku kena rembat kat masjid apa nama tu a kat bandar tun razak tu ha...kat lrt tu. masa smayang jumaat.

sedih beb...kita doakan kesejahteraan mereka di kaki busuk yang lain pula.
tamatkah riwayat idup loppy..
tp awat b4 dis xpnh kene rembat lak..??
dia rase bosan dah kot.. dah 8 thn duk ngan org same.. hehe
nk ubah angin katenye..
arfahadnan said…
sian loppy...
aderkah dier akan bahagia ngan teman barunya...?

simpan ler baik2 segala kenangan ko bersama loppy...

mungkin boleh dijadikan bedtime story kat anak ko pulak..
paiseh said…
wooh..! lapan tahun..
rekod woo.. selipar gua paling lama tahan pun 2 tahun je.. mari uzur..putus.
ABANG AN-DY said…
Nasib baik bukan awek.
ijechan said…
mak aiii~ 8 tahun. kenangan tu!
smoga die berbahagia bersama chenta barunya!

penyimpan selipar..bukan penyimpan mohor² besar kan?
vidadarisakura said…
aku dengar kabar c loopy tenga bergembira dan sedang berpoya2 sekarang ini bersama tuan barunya....


lalala
Lina said…
This comment has been removed by the author.
Lina said…
salam....
gila kentang ek dpt than 8 thun.....
ko ni mmg jimat-cermat r bro..aku respect ko lah sgt.....
hasil dri duit nenek ko tu mmg berkat lah.....caya lah..
best betul bace entry hang nie..
ketawa je ako..

Popular Posts