nostalgia - janji nenek..

Assalamualaikum wbt,

satu petang, lepas asar, nenek termenung depan jendela sambil belai king (kucing gua di kampung). gua dok sebelah nenek..

apei: nek, apei dapat kerja kat kolumpor. tadi jenal postman hantar surat.
nenek: kerja aper?
apei: kerja bank, bank besau.
nenek: eloklah, pi tempat orang, belajar hidup sendiri. jgn buat tak senonoh. kau tu perangai buruk!
apei: nenek doakan apei yer.. minggu depan apei berangkat.
nenek: ingat pesan nenek ni, jgn terbang tinggi sangat, nanti kalau kau jatuh sakit... jangan lari laju sgt nanti banyak benda kau tertinggal. satu lagi, pangkat, kedudukan, harta, tu semua pakaian kau di bandar, kau tetap orang kampung! janji dengan nenek jgn lupa balik kampung walaupun nenek dah tak ada..
apei: apei janji nek!

malam tadi gua ada tepon nenek, hp nenek pun gua dah top-up kan..

apei - budak kampung

Comments

wohoo said…
topupkan aku punye no pun cantek gak..
sharamli said…
t0pup t0k nenek wt ap?
nenek nk msg ngn sp tu?
thaliana_damia said…
suh nenek ko tukar line ah ... skang ni plan 5 + 1 ...nenek aku pun spot check aku kat kampus guna hp ...confirm aku tak leh ngelat apa aku buat ..sampai la skang ...
saye rindukan nenek saye juge
Monkey D Luffy said…
duduk dengan nenek ker masa kecik?
paiseh said…
teknologi sangat nenek lu..pakai henpon..
salut la nenek!
AHMADSUFI6177 said…
perh... nenek buat calang2 nenek... hehe
antusabun said…
teringat pulak gua kat nenek gua.. Sedih laaa
citahrudin said…
best r dpt cakap ngan nenek kt phone..nenek haku??huh..abes kdit gitu je..'sound receiver' beliau de prob r..
apei said…
wohoo - gua mana tau no lu..

sharamli - msg ngan gua arr..

thaliana - tak leh, nanti nenek gua gayut plak ngan jiran sebelah.. mampos gua nak jawap bill.

tooney rooney - sila lah balik kg.

moneky d luffy - yezzaa..

paiseh - tengok cucu dia arr..

ahmadsufi - tau tak per..

antusabun - nenek lu ada lagi ke?

citahrudin - tak per, lu pakai 3G jer.. leh tunjuk bahasa isyarat!
influenza said…
aku xsempat topup kan nenek aku...

tahniah apei!!!
sbb dpt bg cucu kt nenek ko...


p/s: aku xsmpt...
Lina said…
salam....
akunya nenek tggl 1 jek..tp da 5 tawun aku x ketemu ngan beliau...he3....
ada lah....~~~~~~
kezutan x aku x jumpa dia 5 tawun..lalalalla

Popular Posts