sumbangan gua...

Assalamualaikum wbt,



walaupun gua bekerja di dalam pejabat (8-5), tapi tidak beerti gua tidak menyumbang kepada kehijauan bumi. sebagai bukti, tanaman pokok kacang botol secara kecil-kecilan di belakang rumah gua telah membuahkan hasil iaitu kacang botol. secara logiknyer, gua bukan sekadar membantu menghijaukan bumi tetapi juga menyediakan habitat dan makanan untuk ulat, memberi lebih banyak ruang untuk manusia bernafas dengan penghasilan oksigen dari proses photosintesis dan memberi lebih penjimatan apabila semalam bini gua telah memasak kacang botol goreng sebagai hidangan makan malam kami..

di sebabkan penjimatan telah berlaku, gua jadi auto semangat dan terus berlagak seperti petani moden. mulai semalam, gua telah menanam segala mcm tumbuhan dari dapur puan marlina iaitu sepeti, cili kering, cili api, bawang, kunyit, serai dan jugak timun..

amacam genius tak gua?

apei - budak kampung

p/s: gua ada cadang jugak nak tanam pokok manggis dan durian depan rumah.

Comments

DIK AN said…
Tanam pokok mangga la. Dah besar boleh makan, boleh buat kunci gate...
citahrudin said…
"memberi lebih penjimatan apabila semalam bini gua telah memasak kacang botol goreng sebagai hidangan makan malam kami.."

kesimpulan: puan marlina mmg terer...
zawana said…
nnti bile dh ad buah mangga,,,wat kerabu mangga k..
suro pn marlina wat manyak2 n jemput kami sume mkn skali

wink**wink
vidadarisakura said…
lepas tu ko pun menjadi penjual tumbuhan2..

hee
Lina said…
salam..
suruh puan marlina peram buat jeruk.....
boleh jual untuk jiran tetangga yang ngidam nak mkn..sebungkus rm2....incam mingguan boleh bli susu anak....
lalalalalallala
tanam timun? perghhhhhhh...apsal tak tanam labu sekali? :P nanti leh aku amik jer sayur free dr rumah ko k bro..peace!
tanam pokok duit2x la..bleh pakai la..nanti
arfahadnan said…
pergh...

bagus..bagus..

kiranyer umah ko ni
'RUMAH DALAM KEBUN BUAH2AN DAN SAYUR2AN'

satu tindakan yg bijak...
Monkey D Luffy said…
hehehe... kalau ada ruang guna je..
wei pokok durian nanti akar die masuk dalam rumah, jubin boley pecah. tapi tu 15 tahun akan datang la.
thaliana_damia said…
hydroponic sudah ..jimat kawasan ..pastu bleh ternak aedes aegypti skali ...
mrblind said…
lu jangan hangat-hangat taik ayam sudah..
qishie said…
pandan jangan lupa!!wajib!!
hmm..
daun kesum juga..nnt boleh suruh pn marlina masak asam pedas selalu..

:P
eliza said…
selamat bercucuk tanam...
bila hasil dh banyak nanti..jangan lupa kawan2 ya... :)
paiseh said…
pehhh.. rajin lu cucuk tanam.. kalu laa ada RM. hahahaha..!!
ubey said…
hahaa. banyaknye idea2 bercucuk tanam kt ats. klu wt bendang phtu tanam padi. lg jimat kan

Popular Posts