Monday, March 2, 2009

baca paper lama.

Assalamualaikum wbt,

minggu sudah gua balik kampung. kemas kat dapur terjumpa surat khabar lama. Utusan Melayu. Tulisan Jawi. Dulu masa sekolah agama kat kampung, takat baca jawi tu sayur jer.. mcm air jer lancarnyer. Sekarang dah mcm siol bacaan jawi gua. aper citer apei?

Demi menyemarakkan semula bacaan jawi, gua memperkenalkan blog header baru. hidup jawi.

apei - budak kampung

p/s: gua sebut bacaan jawi bukan masuk jawi! lu orang tau ke masuk jawi tu aper?

15 .:

Jard The Great said...

hehehe... bagus la lu..

idup jawi!

ajed said...

yeah... gua pun dah lama tak baca jawi.

Monkey D Luffy said...

aku ingat belajar masa sekolah rendah jer.. tu pun x lancar...

Jawi ler tulisan Melayu

mrblind said...

gua pun tersangkut-sangkut ni..macam mana nak ajar anak nanti ni?

AHMADSUFI6177 said...

hehe... patut la mula2 buak rasa pelik.. rupanya dah jawi... hehe....

dakgilachoc a.k.a nani said...

Masuk jawi tu bersunat kan kan kan...adesssss....=P

Aku still leh baca jawi bro tapi kdg mcm merangkak2 gak...huhuhu..harus asah balik skill baca jawi ni..:)

mEiZ AraNda said...

hehhehe
chayok chayok!!!!

Minister Of Mind said...

akoo..boleh aje baca jawi..

alif tendang wau...sarkis da...

xfyfax said...

gua tulis jawi cantekk, ustazah gua ckp
hahah
gua suka jawii
;)
smoge kau berjaya okk

Sulela said...

Aku masih boleh baca tulisan jawi walaupun kekadang merangkak gak sebab dah lama tak praktikkan...huhuhu.

thaliana_damia said...

merangkak tadi aku baca tagline ko ...balik ni aku bukak balik utusan melayu ...

@t00neY r00neY® said...

sumpah!!
wa xpenah masuk jawi...
JAWI pon wa pernah kenal
belaja jawi?
dulu 1000000MBPS
skang...
mak aih!

sahaini ahmad safian said...

Sekarang ini berita di dalam tulisan jawi menjadi sisipan di dalam Utusan Malaysia. Usaha untuk mengembalikan identiti Melayu Jawi. Walaupun aku terkadang pening membacanya.

Aku, alhamdulillah di kalangan yang celik jawi. InsyaAllah boleh bawa. Semasa akad nikah tempoh hari, aku sahut cabaran jurunikah untuk bacakan khutbah munakahad yang tercetak di dalam jawi.

Buat para bujang yang akan salam jurunikah, apa kata bagi impress emak-bapak mertua begini. Lagipun, bagus kalau bakal pengantin yang membaca khutbah.

http://www.ejawi.net/ :)

paiseh said...

ahahaha.... gua baca pun sangkut2 skang. adeh!! kembali!! kembali!!

nurain said...

same2..

mngkin sebab bile makin beso hati makin gelap..

huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...