course (part 2)

Assalamualaikum wbt,

perihal kursus
minggu sudah gua menghabiskan masa berkursus. course pasal aper? sila tengok entri lepas. suasa persekitaran kelas dan sekeliling tak berapa into dengan jiwa gua. suhu sejuk sampai bibir gua yang merah bak delima dah bertukar jadi purple mcm mayat! gua kena cakap orang putih sepanjang masa kecuali dengan faizul (member gua masa kursus, dia orang melayu!) dan makanan kurang menyelarakan. tak patut betol gua rasa pihak pengurusan kurus bagi gua makan tengahari sosej, roti, kacang bakar merah, telor hancur ngan sop cendawan.. sosej pun gua tak tau la sosej aper.. merah semacam jer.. tak mcm sosej kat gerai mail burger pun! gua jadi marah.. terus gua makan roti 3 keping cicah sop cendawan..
cikgu gua dalam kelas tu rupa dia mcm cina, gua syak mak bapak dia cina. tapi cakap orang putih laju semacam.. gua susah nak paham.. gua syak orang putih pun tak paham aper dia cakap..
"yeahhh good day mike!" yer tu jer gua paham!

cerita di sebalik kursus
suasana dingin beku di dalam kelas telah dihangatkan dengan kehadiran seorang amoi yang duduk kat sebelah gua.. sebelum mula kelas gua sembang2 ngan dia.. dia tak reti cakap melayu, bahasa orang putih gua pun boleh tahan hancur! tapi nasib baik dia paham aper gua cakap.. pada mata gua dia sgt friendly..

lunch hari pertama kursus gua makan bersama dia (masa tu gua dah lupa faizul kat mana).. mcm2 cerita kami sembang.. gua tengok amoi ni layan gua pun baik semacam..
dia belom kawin, umur pun sebaya gua, manager kat audit firm amender entah dia cakap.. tapi style dia memang corporate habis.. mcm citer korporat drama melayu tu..
dia cakap dia suka tengok wayang.. tetiba jer dia cakap "kalau awak tak kisah, jom tengok wayang lepas class!" (gua dah translate bahasa melayu) baru gua nak cakap "ok!" tetiba hp gua bunyik..

"hello.. buat aper tu? abg dah makan?"
"ooo tengok makan.. ayg jgn lupa makan. orked buat aper?
"ada ni haa tengah makan nestom, ok lah sajer jer tepon nak spotcek..hehehe bye"
"bye..."

pn marlina call..

amoi: saper tu?
apei: oo bini saya call..
amoi: ooo yer? saya ingat awak bujang..
apei: saya ada seorang anak..
amoi: oo begitu, ok saya kena pergi.. saya perlu jumpa seseorang..

amoi tu meninggalkan gua keseorangan.. hari kedua kursus, amoi tu tak bercakap aper2 ngan gua.. pagi ni dalam inbox gua amoi tu hantar email "saya bertuah jumpa seorang lelaki seperti awak walaupun dapat bercakap hanya untuk beberapa ketika!"

gua masih binggung..

apei - budak kampung

Comments

Aku said…
berapa no tel marlina ???
acu aza damia said…
Wei Bro,

Nasib baik ko ingat ag kat anak bini ko...

Muahaha... (Betol ke lu ngaku lu dah kawen kat depan amoi tuh.. ke lu sajer jerk nak cover line...???)- Ayat mengapi-apikan keadaan.. ngeh ngeh ngeh! Jangan marah bro...
mrblind said…
hahaha..auto merundum saham lu..kita senasib..hahaha
antusabun said…
Nasib baik pn Marlina call. Pape pun Pn Marlina untung dapat lu.
mEiZ AraNda said…
heheehhe
naseb baek kak marlina call if x mesti da d tgk wayang ek??

hahahaha
gatal!!padan muka
apei said…
aku - arhh lu nak report amender lak ni?!

acuazadamia - gua memang sentiasa ingat diorang.. hehehe..

mrblind - perhh tak sangka betol gua mcm tu sekali jatuh..

antusabun - yer.. gua pun beruntung dapat bini yang suka spotcek gua..

miezaranda - yer... memang bernasib baik..
Sulela said…
Kekekeke...kene spotcheck. Heran lak amoi tu tersentap camtu, pesal? hehehe
arfahadnan said…
lerrr...
amoi tu mesti dah terjatuh hati ngan ko..

seb baik ko setia..

seb baik pn marlina call..

seb baik amoi tu terus jer mengundur diri setelah tahu status ko..

byk betul buah nasib nyer..
Jard The Great said…
waa.. amoi berkenan dgn apei!! hahaha...
kEy said…
lalala~
lain kali ajak ngan bini ngan am0i2 skali kuar..bru best~
Ahkak said…
Hahahaha...
Wooo walaupun perut sudah maju ke depan, boley tahan penangan ko lagi yer...

Betul cakap kawan2 ko... seb baik Marlina spotcheck! Kalo tak sure dah termaktub dalam history rumahtangga, ko curang! huhuhu.. ayatttt...
Monkey D Luffy said…
apa yg ko buat sama amoi sampai dia jatuh cinta? ngeh3
apei said…
sulela - tak tau la.. kesian amoi tu..

arfahadnan - nasib baik gua tak tengok wayang.. hehe...

jard - tu masa gua dah kawin, cuba lu bayangkan kalau gua bujang lagi.. amacam?

key - hehehe.. marlina ok jer kot.. tapi mesti amoi tu tak nak..

ahkak - ohhh tidakkkkk....

monkey d luffy - gua letak kunci keter ferari gua atas meja masa makan.
Deqna said…
amoi tu suka kat bro ker?
vidadarisakura said…
aku saspek amoi tu rabun.


yakin!


haha

Popular Posts