Prihal jiran ku - en.wong

Assalamualaikum wbt,
Dah lama gua nak update pasal en.wong tapi tak berkesempatan lantaran kesibukan gua kebelakangan ni. nampaknya sampai hujung minggu ni gua terpaksa berulang-alik kl-shah alam. Aperhal gua kena buat keje kat 2 tempat? Gua percaya setiap yang berlaku ada hikmahnyer, mungkin dalam perjalanan dari kl ke shah alam gua sempat singgah jap ke mid-velly untuk buang air kecil saper tahu.. hehehe..
Beberapa minggu sudah, selepas gua menasihati en.wong tentang onar yang dilakukan oleh makhluk peliharaan beliau yang bernama jimmy tersebut. sejak dari itu en. wong kelihatan dingin terhadap gua. biasa kalau petang-petang gua balik kerja en. wong akan menegur gua tapi kini en wong lebih selesa dengan sekadar membuat muka sardin. Bila pagi minggu biasanya en wong akan bersembang-sembang ngan gua kini tiada lagi.
Gua ada membuat sedikit jamuan makan-makan hujung minggu lalu dan menjemput jiran kiri gua iaitu 'makcik aneh' sekeluarga, jiran depan gua iaitu en wong dan jiran kanan iaitu en. patrick sekeluarga. macik aneh tidak dapat datang, begitu juga en patrick kerana mereka ada urusan sendiri.

yer memang gua akui sedikit bising suasana apabila anak-anak buah gua berkumpul dan bermain kejar-kejar. tetiba en wong keluar dari rumah dengan muka ketat, masuk dalam keter dan terus gerak dengan laju. mungkin sebagai tanda protest dan marah kat gua lantaran kebisingan yang lahir dari rumah gua itu sendiri.

sampai hari ni en wong terus tidak mahu menegur gua.. maafkan gua en wong... lu lah jiran gua yang paling best.. you su#k!

gua syak tak lama lagi en wong pun mesti pasang sign board mcm ni. hehehehe..

apei - budak kampung

Comments

'gramatically right'. he he.

musti owner bangolow nih kaya dengan bermula dari bawah.
n a d e a said…
hahahha
;) nk tumpang gelak. huh
AHMADSUFI6177 said…
haha.. apesal la sengal btol mr.wong tue... wakakaka..
qishie said…
abis tu nak biarkan sampai bila2 ke?

suap la buah limau sikit ke..

huhu
kEy said…
weh2...aku nak signb0ard nih~ berguna nih~
nak nak....mane cil0k? ahhahah~
Sulela said…
Adehhh...tegur benda yang betul pun nak marah ke? Apa kes la en.Wong tu. Tak mesra jiran betul...:P
Monkey D Luffy said…
pergh... kalau en wong nak pasang papan tanda mcm tu... memang dia dah jadik ANTI KEJIRANAN... nasib baik blum lagik... merajuk jer tu
thaliana_damia said…
suruh owner yang suke makan 'mee' dan duduk di bongolow tu buat umah dlm hutan ...kawan ngan ungka je ... mrwong tu bukan paham maksud mughallazah
lorh tego skit pn pai cmtu skali??
suh ye duk lam utan laa sowang2.. harharhar
ganah..sgt manglish die nye bahasa..
harap encik wong gunakan tatabahasa yg betul
paiseh said…
lu try kasi santau pulak.. kut2 berkesan. hahahahahaa.!!
arfahadnan said…
ader gak org tulih signboard gitu..

sungguh laaaa...
mEiZ AraNda said…
hahahahha
giler ar en wong tu bro..;p

lu wat dek jer suda...;)
hehehehe
mrblind said…
i hate all of you..hahaha..
vidadarisakura said…
haha!

aku cadangkan mr wong tampal warning tu khas utk ko..hee
Jard The Great said…
kecik hati ek mr wong.. huhuhu...
Gua cadangkan bro..rerajin lar lu antar makanan kat umah mr wong tu. X pun lu buat2 lar sapu depan umah mr wong tu...mana tau lembut ati dia skit..kui..kui..
nurain said…
i hate all of you

gile ar..trus terang

Popular Posts