Tuesday, May 5, 2009

Adab sembahyang.

Assalamualaikum wbt,

Salah satu adab dalam solat ialah berpakaian kemas dan bersih. Lagi digalakkan pakai baju tak ada tulisan supaya mata orang lain tak sibuk nak baca tulisan kat baju lu.

Semalam ada kutu sudah hantar gambar ni pakai surat elektronik terus kepada gua. Nasib baik gua tak ada di tempat kejadian. Kalau tak memang gua tomoi dada mamat dalam gambo ni!

3 hari sebelum jumpa awek dah gosok baju, bila jumpa pakai baju kemeja butang sampai atas, minyak wangi satu botol. Nak jumpa tuhan, mcm cilake jer gayanyer. Gua peduli aper, kalau gua nampak lu orang mcm ni pun gua tomoi jugak.


Dapat terajang dari belakang sedap ni!
apei - budak kampung

p/s: semalam unit surat opis gua talipon cakap ada orang hantar surat nak kena sain. bergegas gua lari ingat bapak gua kirim duit dari hong kong buat joli. Dalam sampul biru bau wangi tu ada satu voucher duduk kat hotel legand cherating 2h 1m. alasan kutu bagi voucher pasal nak suruh gua bawak bini dan anak gua jalan-jalan kat kuantan (kat mana ada makan sedap/murah kat kuantan?) dia kata lagi dia tau gua keje mana pasal dia baca entri ni. terima kasih, tapi kalau lu kelepet, memang gua mogok tulis blog 7 hari!

11 .:

mrblind said...

terajang je..gua kirim terajang sebelah..

antusabun said...

Haha.. dia tarlupa tu. Dulu gua terpakai baju dragon ball tengah ngamuk. Arab daring je kat gua. keras gua kejap

Haris Hauzah said...

Jangan terajang dulu !
mamat tu perlu tarbiah…
sekurang-kurangnya (sangka baik dulu) dia datang juga ke masjid. Makruh memakai pakaian bertulis ke masjid (bersolat) inikan pulak makna tulisan itu kotor sekali…

sharamli said...

mcm ensem je mamat tgh semayang tu...

alahai...

citahrudin said...

terajang dari blkg, pastu bila 'hantu' tu dah tergolek, pijak perut dye laju-laju..tp tu suma boleh dilaksanakan stlh dye x moh salin baju tu...

hrp maklum

arfahadnan said...

wah.. best gak voucher gi cherating.. kuantan byk tempat makan best.. sila explore nanti yer..

Liliyuli said...

wa sokong lu tomoi itu orang..

ape la sangat setakat mogok 7 hari je? 7 bulan la baru gempak...hehehe..gegurau je k.

Saichou said...

tanjung lumpur mmg terkenal ngn makann laut..area kuantan gak, tepi sg pahang..

@tune® said...

sampaikan terajang wa beserta penampor barang sedas 2-3 kepada f*&k a&% hole mamat itu..
marah nih

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

urm setuju dengan haris hauzah. tp kene tegurla sbb tak elok.

nak gi cherating ke? nnt jangan lupe beli kepok before masuk sempadan pahang, rasenye sebolem perumahan perwaje. suke r kepok lekor kat situ. best. kalo ke geliga, ade banyak sata, kepok lekor otak-otak. argh rindunye nak makan! :'(

redSeptember said...

omg...

what's the point?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...