Jeram Perlus

Assalamualaikum wbt,

Gua selamat kembali malam semalam, patut hari ni gua cuti. Tapi boss cakap "apei, lu jgn nak cuti. Kerja lu banyak!". Gua akur, kalau gua mencarut dalam hati pun ada boss gua tau?!

Sepanjang pendakian 4 jam untuk sampai ke puncak perlus. Gua merupakan ahli expidisi yang paling banyak serba-serbi..

1- Paling banyak bawak air (air milo, air 100 plus, air mineral) semata-mata bagi memastikan gua sampai ke destinasi dengan bekalan air yang mencukupi.
2- Paling banyak bawak makanan (roti, biskut mery, kerepek ubi pedas dan kuih bangkit) supaya gua tidak keputusan makanan sepanjang perjalanan ke puncak.
3- Paling banyak berenti pasal rasa nak pengsan. (terima kasih che lan bagi gua pall mall lu)
4- Paling banyak tergelincir pasal tak pakai lutut besi mcm pak din
5- Dressing paling handsome mcm nak pi KLCC
6- Paling last sampai ke camp site
7- Paling banyak kena gigit pacat - pacat ni pun satu hal, sampai kat leher gua pun dia nak gigit. nanti bini gua ingat aper pulak!

Air terjun di perlus memang terbaik, gua ada shoot gambar tapi tak cantik. Rasa mcm malas nak upload.

Hari ni gua tak boleh update banyak pasal tengah sibuk nak main facebook. Ada awek cakap nak berkenalan ngan gua. Leceh betol. Gua cakap dah kawin pun dia tak percaya.

apei - budak kampung

p/s: gua 'up' satu gambar. lu orang rasa ok, boleh ikot gua pi naik gunung nanti.

Comments

Jocko said…
eiii pacat, auw...
mrblind said…
eleh..pacat pun goyang ke brader?hahaha
paiseh said…
gua tak gentar langsung tang pacat tu.. tapi bab tangan tu.. err.. uhh.!
sharamli said…
kal0 tgk pic tu..pastu nk bayang benda laen aci?
Super HaNa said…
hehhhh..ms naik gunung aritu berpuluh2 watashi ken agigit pacat
sampai sekarang la kesan nya ada
gatal oooo
Sulela said…
Gelinya pacat!!! huhuhu
Monkey D Luffy said…
badan ko sedap kot... tu pacat suka

haha
Liliyuli said…
aduii...wa geli pacatttttttttttttt...
Saichou said…
bestnye dpt mhayati keindahan alam...tp berape kilo turun?
apei said…
jocko - tu pendek ajer tu bro

mrblind - gua steady ajer..

paiseh - tu bukan tangan gua!

sharamli - lu nak bayang aper?
bulu ketiak ke?

super hana - memang gatal, garok pun sodap!

sulela - kalau dah kena gigit mesti hilang geli tu.

monkey d luffy - darah gua manis kot?

liliyuli - alaa bukan mati pun kena gigit.

saichou - mana ada turun, naik ada arr.. makan ajer..
arfahadnan said…
pacat dan lintah mainan gua..

gunung aper?
redSeptember said…
omg.... cek leh jerit sepelaung kampung neh kalau nampak pacat. tapi cek suka outdoors. macam mana arr nak bagi hilang gerun pacat neh?

btw, jeram ni kat mana ni? macam seronok je.

len kali, sila ajak cek naa.... :P
eee..pacat..dulu masa kecik2 aku mandi sungai kene gigit ngan pacat..besar dr yg ko tunjuk tu..
tak rela u...
apei said…
arfah - lu tak ada benda lain nak main ke? jeram perlus, 4 jam treaking dari air terjun gabai.

redseptember - kena bagi dia gigit sekali pastu mesti hilang rasa takut tu.

eiza - gambar yang gua tunjuk tu bukan la gambaran sebenar, gua digigit pacat panjang dekat sejengkal. best ooo...
CHEDEM said…
Lepas amik gambar lu tak goreng pacat tu ke apei...bole tambah balik darah yg dihisap

Popular Posts