Monday, May 11, 2009

shift malam.

Assalamualaikum wbt,

Kalau gua sebut shift malam mesti lu orang terpikir security guard, curik tulang, makan meggi kat pantry, tidor tak ingat dunia time kerja dan sebagainya. Aper lu orang ingat security ajer kerja shift malam ke? kerja bank tak boleh shift malam ke?

Hari ni gua kerja shift malam... tapi shift malam kat bank ni tak la balik lewat sgt, nak kata balik awal sgt pun tak jugak. Kira sedap-sedap embun nak menitik tu gua balik laa.

Aper best kerja shift malam?
1- Boleh main game sambil kerja
2- Chating ngan kutu-kutu kat UK dan US (hari ni gua dah suruh faizal dollah kat durham on-line)
3- Baca blog dengan senang hati
4- Talipon rakan-rakan seluruh malaysia (saper nak suruh gua talipon sila tinggalkan no talipon)
5- Pasang lagu kuat-kuat mcm kelab dangdut
6- Bukak pintu pakai kaki
7- Tak payah pakai tie
8- Pakai sliper jamban sambil buat kerja
9- Lipat baju sampai lengan, pakai baju kat luar
10- Cakap sorang-sorang dan nyayi kuat-kuat
11- Tak payah tunggu turn nak masuk jamban dan banyak lagi

Aper tak best kerja shift malam?
1- Sorang-sorang dan seram
2- Tak ada geng
3- Gua rasa tak best sebab duduk sorang-sorang ajer. Lain semua ok. Seram sikit ajer. Tapi gua steady.

Apersal kena kerja shift? aper siang tak boleh kerja ke?
Kerja gua ialah menjaga system yang dinamakan SWIFT (aper maksud swift lu tanya pakcik google). Opis gua ialah back office bagi segala trade luar negara dan semua transaction mestilah melalui SWIFT system. Setiap jam beratus-ratus transaction perlu diperhatian dan dipantau agar semuanya berjalan lancar dan selamat. Setiap transaction melibatkan hingga jutaan pound dan dollar (cakap nada sombong!). tak aper, gua tabah orangnya.. jika sebarang masalah berlaku, gua adalah orang pertama yang boleh ditujukan muncung senapang ke kepala. Jika ada masalah juga, gua lah orang pertama yang akan ambik tiko bantal untuk tido kat opis hingga masalah selesai. Di sebabkan trading banyak dilakukan dengan negara-negara eropah dan america, pasal tu gua kena melepek kat opis ni sampai trading habis...

Malam ni gua akan bersendirian di opis hingga tengah malam. Lu orang jgn nak pandai-pandai buat-buat miscall gua, main-main suis lampu pastu menyamar jadi hantu, main-main flush jamban, buat-buat bisik belakang telinga, Gua lempang ajer sorang-sorang karang!

apei - budak kampung.

17 .:

mrblind said...

nada-nada cuak dah ada tu..hahaha

CHEDEM said...

Selamat Bertugas...
Moga usaha murni ko dibalas dengan gaji setimpal hujung bulan hehehe
Kepada puaka2 sila temankan apei kerja.Kesian aku tengok dia keje sorang2.

apei said...

mrblind - lu tak payah nak buat2 gua cuak..

chedem - cilakak!

mEiZ AraNda said...

heheheh
penakut gak ye bro...;)

hehehehe

sharamli said...

paling best yg n0 12..

paling xbest yg n0 4..

kan?

apei said...

miezaranda - bukan penakot.. seram ajer..

sharamli - ait.. gua dah deleted mcm mana lu leh tau?

Aku... Dia... Kamu.. said...

Gua terigt dvd citer cina semalam. Haunted office! Seram siut! Bro nak pinjam??

Jard The Great said...

penakut!! ehehe

Elsa Soraya Othman said...

pergh, nasib bak shift malam kat bank. kalo shift malam kat wayang, mesti jadi mcm cite coming soon.. keh keh.

Monkey D Luffy said...

aku tau

balik dalam kul 2 atau 3 kan

best!

tapi dah kawen... kureng best

paiseh said...

sama dengan la gua pun...
tapi gua ada geng.
aa?? jeles?? hahahahhaaa...!!

BudAk hijAu said...

gua pon kje shif ml gak bro..
gua kt warning center mlaysia neh..

haih!!

@tune® said...

hihi
swift system?
bukan kete suzuki ke?

antusabun said...

takkan takut...haha

arfahadnan said...

ader aura ketakutan di situ..

huhuhu..

penakut rupanyer..

..^_^..

apei said...

cilakak semua tuduh gua penakut!

Sulela said...

Hihihihahahaha...takleh tahan nak gelak jugak...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...