Tuesday, June 30, 2009

karipap 6

Assalamualaikum wbt,

Pagi tadi entah apahal perut gua lapar sgt. Terpaksa berhenti tepi jalan dan beli kuih. Ikut hati nak beli nasik lemak, tapi mcm mana nak makan sambil bawak kereta.

Dengan suasan pagi yang masih gelap dan keadaan gua macam masih lagi separuh sedar.

'Makcik, kuih ni satu berapa sen?'

'Satu 30sen dik, 3 seringgit'

Gua amik karipap 6 dan terus bayar dua ringgit, sampai di opis baru gua sedar ada sedikit kekeliruan dalam pengiraan urusan jual beli karipap pagi tadi.

Gua rasa dah 2 kali gua terkena mcm ni.

apei - budak kampung

17 .:

arfahadnan said...

yer lah..
kalau ko beli 2 biji karipap sebanyak 3 kali..
harga nyer baru RM 1.80..
dah untung 20 sen..

haih..

mrblind said...

hahaha..akauntan mende lu ni..kata keje bank

~mardihah~ said...

hahahahaha..

betul la...ape lah apei ni..jual beli sekarang ni, kira halal je 20sen tu..

tapi dihah pun selalu terkena macam ni..berniaga, nak gaks untung!

langkasuke said...

lupekanla cita2 lu nak jadi gabenor..

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

hohoho. kesian, rezki makcik tu la gamoknye :p

*Miss Geli^ said...

aku nak jual karipap la camni..

tapi nak jual kat ko je

MaszLaVista said...

halalkan je laa...tp x ptt la macik tu, dh jd rezeki haram klu die wat cmtu ari2

Saichou said...

pglmn aku lak..kt gerai makcik ni, slalu beli kuih 3 seringgit..

satu hari tu, kuih tggl 2 biji je..tp ak kena byr 90 sen...lps tu terus tak beli kt c2 lg.

geram!

Aku... Dia... Kamu.. said...

Halal jer lar labu...dah nasib ko begitu...huhuuhu..

CHEDEM said...

masak Malaysia weiii kalo Gabenor camni.

@tune® said...

rugi 20sen

balik masuk tadika blk weh

redSeptember said...

pei,
ciri2 gabenor: takleh makan 6 biji karipap-beli-tepi-jalan, boleh rugi besar wooo kalau beli hari2

bai the roti, 6 biji??? mak aiiihh.... hang ni berperut ruminan ka?

Nur said...

hahahhahahahahhahahhaha!

syukran , ur story really makes up my day!

go go go future governor!

NoTTiNgHelL said...

hehehehe
karipap pun berkira ar lu bro...:)

citahrudin said...

aku konpius r

messyremo said...

hehe..kalo 1o org cm ko,makcik tu bole melancong p bali..hehe

vidadarisakura said...

macik kayo tipu orang macam ko.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...