Wednesday, June 24, 2009

kodi dan orang putih

Assalamualaikum wbt,

Malam semalam lepas tengok berita pukul 11 kat tv1 talipon gua berbunyik ringtone lagu aper entah bini gua set. Sedap jugak. Kodi talipon dari kampung.

'apei, lu tak balik kampung ke?'tanya kodi

'minggu ni gua balik. Kenapa Tokey Wong ada buat pampair (fun-fair) lagi ke?'

'bukan, kampung kita ada ramai orang putih datang. Dah 2 hari dah. Gua dengar citer diorang nak buat kajian pasal ikan keli wak leman' terang kodi

'Bebulu ajer mata gua tengok wan sopak ke hulu-hilir dengan awek orang putih tu. Mentang-mentang la SPM dulu orang putih dia pass.. sombong betol' sambung kodi lagi.

'abis apa kaitan gua balik ke tak dengan perasaan jeles lu kat wan sopak?' tanya gua.

'Gua nak mintak tolong lu adjust awek orang putih tu sorang untuk gua. Lu cakaplah kat awek orang putih tu gua pun boleh bawak dia jalan-jalan pusing kampung'

'tulah dulu kat sekolah cikgu maznah ajar bahasa orang putih lu lari ponteng gi belakang bengkel kemahiran hidup isap rokok'

'babi, tak boleh harap!' terus kodi memutuskan talian. Marah betol bunyiknyer...

apei - budak kampung

7 .:

arfahadnan said...

hahaha...
nampaknyer dier berusaha gak..
berusaha menelepon ko meminta bantuan...

=p

@tune® said...

oklah tuh...

at least die bg berita perkembangan lu kt sana

mEiZ AraNda said...

hehehhee
cian di bro...

lik ar kg adjust sorang dua awek omputih bg dia bw keliling kampung.:)

antusabun said...

Nama dia pun kodi. kodi jugak la jiwa dia..

Aku... Dia... Kamu.. said...

Adjust lar..kesian tu..tipon dari jauh berharap kat lu!

eiza in the house.. said...

dengki ko ekk..cian dia tak dpt kenen minah ong puteh tu..hehe

Monkey D Luffy said...

hehehe

sampai begitu sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...