Thursday, July 2, 2009

kalau dah jutawan takan nak main blog lagi

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, berkat kesabaran dan ketekunan gua mengusahakan perniagaan keluarga akhirnya gua dengan rasminya telah bergelar jutawan. Bukan jutawan rupiah weh.. ni jutawan ringgit malaysia. Tapi kalau ditukar ke matawang USD sikit lagi nak jadi jutawan.

Sejak bergelar jutawan, gua dah tak berapa nak join kutu-kutu lepak kat kedai mamak. Macam tak ada masa depan. Sukan pun dah bertukar dari bola sepak ke Golf dan kadang-kadang terlajak ke sukan motor berkuasa tinggi seperti kereta turbo. Kalau main go-kart bila duit gua nak abis!

Bini gua pun dah jarang-jarang masak kat rumah. Hari-hari makan kat hotel. Sampai waiter hotel pun dah kenal gua. Belum duduk dia dah tau gua nak minum milo ais kurang manis. Orang lain ada mcm tu? Takat Roti canai ABC Mydin kat Mahkota Cheras tu kucing anak gua tak lalu nak makan.

Dari segi penampilan, gua tidak lagi menyarung baju-baju bundle. Paling-paling kodi pun baju jenama polo, itu pun buat bawak pi dusun nak kutip durian dengan rambutan. Kotor sikit terus buang, takkan nak pakai baju kotor pulak walaupun basuh kuman tetap ada. Nanti berkuman la kulit gua! Penjagaan muka dan bentuk badan pun kena dititikberatkan. Contohnya seperti minggu lepas, gua ke spa untuk rawatan kulit muka. Service bagus dan charge pun tak la mahal sgt. Sekali rawatan baru lebih kurang 3000 ringgit sahaja. Awek yang membuat rawatan pun manis-manis bukan mcm pramugari air asia. Iklan dalam surat khabar semua manis-manis, kalau naik kapal terbang gua lagi sanggup buat-buat tidor dari ternampak diorang.

Di spa rawatan kulit muka..

'Tuan apei, sila tutup mata dan rileks.. saya akan buat rawatan terbaik untuk tuan!' kata awek di spa tersebut.

Tangan bukan main lembut, rasa mcm nak tertidor.

Pangggg... berdesing telinga gua!

'Woi apa main tampar-tampar ni, nanti I report kat manager you!' tengking gua kepada awek spa tersebut yang tetiba menampar muka gua yang licin mcm muka khair toyo.

'Apa manager-manager? dah bangun pi semayang siap pi kerja. Orang kejut buat tak tau ajer!' jawap puan marlina.

Mimpi malam tadi buat gua rasa malas betol nak kerja hari ni. Pagi-pagi cek akaun bank baki tak sampai pun 5 angka. cilakak betol.

apei - budak kampung

p/s: betol ke minum kopi power root boleh jadi jutawan? mcm tahyul aje bunyiknya.

22 .:

mrblind said...

memang sedap berangan..satu bab je lu tertinggal..jutawan kalau tak bini ramai tak steadyla..hehehe

Saichou said...

angan2 yg same...bila nk kaye ni? huhu

redSeptember said...

pei,
hang minum power root semalam untuk jadi jutawan ke....

untuk orked dapat adik ke?

soalan serious neh.

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

haha, lawakje. igt ke, dh nk bereti blogging td :P

eiza in the house.. said...

hahaha..adeyy..
sedap jerk dok follow ayat satu2.
ceh, rupanya mimpi..

sharamli said...

bc d0a tid0?

antusabun said...

Gua slalu gak berangan jadi jutawan ni. Tapi takdelah karut sangat macam lu siap pegi spa bagai. Sekadar nak bantu orang-orang susah je ngan anak-anak yatim..hehe

Aku... Dia... Kamu.. said...

Saya pun nak monang jugok! (sambil angkat ibu jari tunjuk pek power root) hahahaaaa..

*Miss Geli^ said...

yang penting usaha..satu tin pawarut baru 2hinggit++..Nak kaya masuk MLM, mahal..baik minum pawarut...


pacik menang moto..tima kasih pawarut!

Jard The Great said...

blog utk hobi.. bukan utk cari duit semata-mata.. eeheheh..

Sulela said...

Sakit tak kene tampar tu...ahahaha...

Miss Izah Mohamed said...

mak datuk.. berangan ropenye..
igtkan betol2 laa td.. ahhaa
sib baik laa bini xdgr ape2 yg xpatut.. hahhahaa

insyaAllah usaha lagi.. kaya la tu.. :)

n a d e a said...

nasib baik pn marlina tmpar je. kalo di simbah nye dgn air kan ke lg naya.. hehe..
tp tak salah mimpi.. asalkan usaha. huhu. da kayo jgn lupa den ok.. ngee~

@tune® said...

eleh...
gua nk jadi jutawan euro...

pastu keje gua wat charity manjang...

barulah glamer

FdausAmad said...

jutawan tak pegi spa beb..spa tuh dtg umah...

messyremo said...

sy pun nak jadi kaye jugok
(intonasi pakcik power root..)

haha..mimpi pun okla tu..

CHEDEM said...

Mula2 baca gua ingat lu dah kaya,boleh la blanja gua makan2 sedap.Alih2 penangan power root.Wei basuh kaki sebelum tido yer.

saad said...

Tokey power root yg jadi jutawan.

arfahadnan said...

berangan tak hengat..

citahrudin said...

idup puan marlina!!!

vidadarisakura said...

haha!
jutawan la sangat.
kan kena tampar.kihkihkih


-puan marlina fan club-

vivalasvegasbaby said...

refer pada tajuk, kalo jutawan wtper maen blog lg.. ? dh dia cari makan guna blog, nk wt cmne .. berangan kalo diseiringkan dgn usaha pasti jaya, usaha biasanya bermula dgn angan & impian, xgitu.. xD

jom ke Las Vegas! http://lasvegashotels-info.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...