Thursday, August 13, 2009

buyung mahu berkongsi tips.

Assalamualaikum wbt,

Gua baru menerima panggilan talipon dari buyong sebentar tadi. Dia mintak gua 'up' tip yang dia nak bagi ni dalam blog gua. Kawan punya pasal, gua tak berkira sgt, tambah pulak dia dah janji nak bayar balik dua ringgit yang dia hutang gua 6 bulan lepas.

buyong: gua ada tip nak suruh lu up dalam blog. nanti gua bayar dua ringgit lu tu.
apei: pasal aper?
buyong: lu amik pen ngan kertas tulis ni. Cara mengenal rupa paras awek-awek melalui talipon. Biasanya awek yang tak cun, gemok, muka ada jerawat suara diorang sedap didengar dalam talipon, cakap control-control, kadang-kadang ada sikit gedik. Tapi kalau awek yang cun, suara dalam talipon tak sedap, kadang-kadang rasa mcm cakap ngan bapok, mcm nak loya tekak dengar. Lagi loya lu rasa lagi cun awek tersebut sebenarnya. ok selamat mencuba.

Terus buyong letak talipon. Dah mcm celaka gua rasa tips ni..

apei - budak kampung

29 .:

paiseh said...

bulih pakai tu brader..
ni gua kerja telepon2.. dah banyak kali kena. demm~

tumbler biru said...

theory ni sure boleh pakai kat laki gak kan?

lagi garuk suara dia, sure lagi hensem kot.

erkk..suara aku tak sedap. SUMPAH! he he

sharamli said...

bt0l jgk k0t..
laki p0n mcm tu..
yg muka mach02..suara kecik smacam..cam bap0k p0n ada..

cer yg suara sedap2...mach0 jgk..bkn xmach0...tp xsemach0 yg mach0 td tu la...

arfahadnan said...

jap..
aku sedang mengaplikasikan teori nih pada kawan2 aku yg hensem dan cun..


mcm berkadar songsang jer..

tapi aku ingat ader sorang mamat nih.. suara dier tak boleh blah.. cam pondan.. gedik pun yer.. tapi muka mmg hensem tak hengat.. hahaha..


dan sekarang aku mengaplikasikan teori nih pada diri aku..
turut berkadar songsang jugak..
sbb aku cun.. suara aku pun lunak merdu..

huahuahua..

tak boleh pakai lah teori si buyong nih..


*dah mcm entry dah panjangnyer komen aku..

♥ ana_bp86 ♥ said...

erks saborr jew laa huhuhu

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

aku pon ada buat survey gak pasal ni.leh aplikasi kat lelaki.suara sedap, muka tak berapa nak hensem.

kalau kat pempuan aku tak sure.tapi cuba tengok penyanyi2 tu, suara sedap tapi ada gak muka tak lawa.lawa pon sebab mekap.so camne?

lawa ke ensem ke...subjektif.lain mata tengok, lain pendapat juga la..

Ann said...

teori ni kalo apply kt laki, aku setuju sgt la...sbb selalunye mmg betul la, kalo org hensem ni biasenye sore garau2 ckit..tak brape sedapla,

tp kalo laki bsuara sedap, smp ade yg leh wat jatuh hati ni...tp tgk muka leh la tahan.

biase la, ade kelebihan dn kekurangan yg tuhan berikan. not everybody is perfect kan...

langkasuke said...

sumpah gua tak caya..

citahrudin said...

ntah kat mana lah si buyong ni dapat tips ni..mcm budak2 je tahap tips beliau ni

cahaya said...

hikhikhik..
suara saya mcm katun..
habis kategori apa tuh?

mEiZ SHA said...

ada bonar tu bro!!!
:)

Yot | is | Yati said...

weh betul. ade kawan aku sorang gile babi hensem nak mati. tapi bila cakap alahai. kejap2 kang aku cam kompius aku cakap ngan laki ke ngan pompuan neh? tapi sumpah ok hensem. sumpah.

ajed said...

palat tak boleh blahh. dia sebenarnya nak kutuk awek black bro. mcm sial perangai. siap lu yong gua report black..

Nur said...

hahahahha!

kalau begitu, saya gimana? pergh tips sungguh melampau! :)

apei said...

paiseh - weh lu ngan buyong keje satu syarikat ke? buyong pun baru dapat keje talipon2 ni.

tumblerbiru - bagi sini no talipon lu gua nak suruh buyong test level tak sedap suara lu.

sharamli - yer ke?

arfahadanan - rata2 komen kat sini cakap teori buyong boleh pakai. apersal tetiba kat lu teori buyong ni boleh tak jalan? mesti lu perasan sama ada suara sedap atau cun?

ana_bp86 - yer.. bawak bersabar..

naddy - gua ingat buyong sorang jer buat research pasal benda2 pelik mcm ni. lu pun sama gak?!

ann - lu ngan naddy pun sama.

langkasuke - gua pun rasa benda ni mcm tahyul ajer.

citahrudin - mungkin dari research yang beliau lakukan kot.

cahaya - suara mcm kartun ek? emm kalau tak silap gua tu kategori awek-awek tu. cuba bagi no talipon nanti gua suruh buyong call. mana tau tetiba bertemu jodoh plak. dapat gak gua pahala.. (merepek plak)

meizsha - mesti lu ada pengalaman ni kan?

yot - patutlah dulu bini gua cakap suara gua mcm bapok, rupanya dalam diam dia nak bagi tau yang gua ni hensem.. ooo...

ajed - weh gua up tips ni pasal buyong cakap nak bayar hutang 2 ringgit tu. kemak yong..

apei said...

m.nur - kategori mana? biarlah rahsia.. haha..

qishie said...

suara bini lu camne weh?

hak3

@tune® said...

tuh taktik lame...

aku da pakai sejak dulu

tumbler biru said...

apei

public phone kat depan dewan orang ramai tu rosak ahh. takde rezeki lah buyung nak call aku. hak hak.

- toilet pun bangsa kongsi dengan jiran sebelah. hoho. mcm cerita setinggan yusni jaafar

cahaya said...

siYus...cam katun..
dak2 opis panggil sore katun...
sabo dan redha jelah..
kukuku("~~,)

imHepPie said...

erkk patot la org slalu ckp sora me x sedap..cam loya je dgr..so phm jela kan wahaha

redSeptember said...

pei,
hang cuba soh Mr. G call ceq. tgk dia minat tak?

ini adalah nada serious bersuara garuk

panggil aku shEh said...

btol3..
lu org lelaki mmg pndai tgk pmpuan!
tp kan.. manusia sumer tak same
hye.. panggil aku sheh!

yoro okino said...

uishh betul ker??
alaa nak yg cantik jer ker?huhuh

~Mardihah~ said...

penipu betul ko apei!!!ni taktik kotor untuk menjatuhkan mereka yang Allah kurniakan paras rupa tidak seindah diriku??...tak gitu? hahahahaa

apei said...

qishie - suara bini gua biasa-biasa ajer. hehe..

tune - oo yer ke? boleh pakai tak tektik ni?

tumbler biru - weh weh lu dok setinggan mana ni? entah2 kita jiran?

cahaya - ha kalau mcm tu sah la lu ni kategori awek-awek. sila tinggalkan biodata anda bersama-sama alamat terkini untuk tindakan lanjut oleh Encik Buyong

imheppi - oh lupa, buyong ada pesan kat gua, tip hanya berkesan kat orang dewasa umur 24thn ke atas shj. harap maklomat.

red - Mr.G tu adik gua. Dia kata awek-awek tak minat pasal dia sibuk ngan motor besau dia ajer hari2.Dia nak kawin ngan motor kot?

panggil aku sheh a.k.a 'pAs'- hehehe...

yoro okino - mana ada orang nak makwe tak cun..hehe

Kuwe said...

hahaha.

tp itu tips.kadang2 agak bole trima lah bai.lu cuba tak?

apei said...

mardihah - weh bukan aku yang punya tips.

kuwe - gua belum cuba lagi.

Ries Lee said...

alahai buyong....
ada asas gak kadang2....
hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...