saya dan sakit misteri

Assalamualaikum wbt,

Masuk hari ni genap dah 3 malam gua tak boleh tidur. Siang gua sihat sejahtera, sementara belah malam gua akan mengalami sakit-sakit urat belikat, suhu badan panas, hidung keluar air, mata pedih, tekak sakit, lutut lenguh, dada ketat, perut sakit, lidah kering dan mata tak mengantok langsung.

Pada saat-saat gua ditimpa gering begini, gua amat memerlukan perhatian dari kawan-kawan. Bini gua takkan mampu untuk melayan kerenah gua sampai pagi betul tak? dan gua pun paham dia juga insan biasa yang memerlukan rehat yang sempurna. Gua sms satu-dua kutu untuk memberi tahu keadaan diri gua. Mudah-mudahan mereka akan mendoakan kesihatan gua. Sms gua bukan lah bunyik manja sangat. Biasa-biasa ajer.

"Gua sedang gering. Ada siapa-siapa yang teringin nak melawat gua sila bawak anggur. Gua teringin"

Lantas sms gua layangkan kepada kutu-kutu bola, budak-budak kampung dan 2-3 kutu satu opis. Tak lama lepas tu maka gua pun mendapat maklumbalas dari sms yang gua layangkan kepada mereka-mereka sebentar tadi. Antara jawapan-jawapan mesra dari mereka:

"Main bola malas, dah sakit baru nak ingat kawan. Apa anggur? pijak nak?" - Ajed

"Alaa ciannya cayang I sorang ni. Cakit yer.. ala bucuk-bucuk. Tendang nak? lu tak reti tengok jam ke dah pukul 2?" - Buyong

"Nak MC lah tu?" - Faizal

"Gua eksiden hari tu 2 minggu dok wad, batang hidung lu haram gua tak nampak. Ni lagi nak mintak anggur. Hilang akal ke?" - Black

"Gua pun sakit brader" - Mr G

"Weh gua kawin bulan depan, lu jangan tak datang. Nanti gua hantar kad" - Wan Sopak

Malam tadi sebelum Orked tidur, sempat gua sembang "Orked jangan nakal yer, papa demam"
Terus Orked cium pipi gua sambil senyum nampak gigi 4 batang. Ah terharu.. Harap kawan-kawan, haram sekor pun tak leh pakai. Nak pinjam duit pandai pulak talipo gua!

apei - budak kampung

p/s: cilakak patutlah harga anggur naik. Musim orang sakit rupanya sekarang.

Comments

*~ aRaBeLLa ~* said…
ekekekek..sian lu..wa nak caring lebey2 pon tak boleh, lain la lu ni single! ekkekekek
Ann said…
sian...hehe brutal tol la kawan2 lu..takat nk anggur, suh jer puan marlina belikan..nnti kempunan lak...
gua bile2 masa je boley nak sms lu..
tp gua risau puan marlina yg bukak..
dan beliau akan baca ayat caring gua kat lu..



hahahahahaha....
Ries Lee said…
kau salah tempat untuk bermanja tu...
kan dah kena...
hahaha...
sharamli said…
naseb baek 0rked cium...kal0 gigit guna gigi?
best kn...
nurul lalala said…
ebendo lu xanto sms kat wa..
wa still wish u get well soon.
nak beli anggur xdapek nak nolong. wa still student...
duit pt pon cukup makan..hahahaha


p/s:kem salam kat orked comey
redSeptember said…
apa tu urat belikat?
langkasuke said…
itu la, kwan sakit taknak jengok.. kene balasan la tu..

semoga cepat sembuh bro..
sakit2 mengidam anggur..anggur ijau ke ungu? nak suapkan skali ke? eh..eh..takleh.nanti puan marlina marah
afendi ariff said…
len x lu sms aweks2 ni la bro...ramai betul yg taking care ni....heh!get well....
Nur said…
dah sehat?

nak angur? meh dtg
DilOt said…
salah tmpt dgn salah mase nak bermanje..tu yg kene sebijik dengan member

tp mmg biasela...kalau member nak minta tlg dr kite..cepat je..cube kite yg minta tlg...

tu la yg kite dpt...
@tune® said…
huh...
sib baik lu xsms gua..
kalau x...lagi hazab jawapan gua...hihihi

get well soon!!

Popular Posts