Kledit kad.

Assalamualaikum wbt,

Orang kredit card: Halo incik ada pakai kledit card ke?

Gua: Tarak. Gua orang kaya mana ada pakai credit card. Gua pakai cash saje.

Orang kredit card: Incik sekarang punya masa aaaa kalau incik talak pakai cledit card aaa selupa incik olang miskin. Selupa macam monyet dalam zoo.

Gua: Credit card tipu laa.. intelest serupa macam mau bunuh orang tau.

Orang kredit card: Ayaa incik, apply satu lah. Free for life maa.. Incik beli barang pakai satu latus incik bayar satu latus. Mana ada intelest. Waa sumpah memang intelest tak ada.

Gua: Tak payah la. Gua tak nak.

Orang kredit card: Tak apa, incik punya bolang (borang) saya isi. Nanti incik fax saya incik punya gaji sama ic potostet aaaa... Incik mana keleja?

Gua: Zoo negara. Itu monyet dalam zoo tu gua lah.

Orang kredit kad: Ayaa jgn main-main la incik. Betol-betol laa..

Gua: Tadi lu cakap kalau gua tak pakai lu punya cledit card gua serupa monyet dalam zoo.

Orang kredit kad: Salah cakap la incik. Sorry aaaa...

Gua: Tu lah lain kali kalau lu nak buat sale jangan cakap ikot lu punya suka. Nanti nampak lu serupa orang bodoh. Betol ka?

Orang kredit kad: Betol la incik saya bodoh... Ok incik sekarang saya sudah boleh isi bolang ka?

Gua: Gua tak nak laa..

Orang kredit kad: Ayaa incik jangan ini macam laa. Saya sudah cakap saya bodoh pun incik tak mau apply ke?

ttuuuutthhh... gua terus letak talipon. Malas gua nak cakap ngan orang tak paham bahasa ni.

apei - budak kampung

p/s: susah gak nak buat sale credit card ni yer.

Comments

Jarr said…
wa ale pingalaman juai itu kledit kad worr...masa itu aa wa baru abis study worr..manyak susah..ali ali kina maki..olang sumua arr,mau malah malah..tapi wa tadak hat..wa sabar maa..sikalang wa kesian kalau tgk olang juai kledit kad..telingat itu zaman abis study masa 2001.haiyah..manyak susah cali makan...cali pompuan lagi sinang woorr..lu monyet ka pei?aiyah...siau.
afendi ariff said…
tak ade kredit kad serupa beruk dlm zoo....heh!
tiunnaseng itu apek....
tOyO said…
demi sale..sanggup membodo dan memonyetkan diri..

^^,
PETAK.! said…
Kad kredit buat orang serupa takda keyakinan.
Pinky Angel said…
hahahhaa.. buat saya terasa seperti monyet. ok, angkat tgn. saya ada kredit kad.. *sigh*

tp bank masih utang saya rm8 sbb saya terlebih bayar utang kredit kad. hehe
cahaya said…
hikhikhik..
dasat tol bro ni erk..
nak belajar cara nak cakap mcm bro..
boleh tak?
ajarlah..ajar lah...
sweetmk81 said…
bagus la ..takyah la apply credit card apei.. buak gemuk wallet ko aje..
apei said…
Jarr - gua tak ada pengalaman jual kad kredit. gua ada pengalaman jual kad prepaid ajer. Orang yang datang carik gua. hahaha...

afendi - nasib baik gua cakap dengan itu apek pakai talipon. kalau face-to-face memang sedap gua terajang dagu dia!

toyo - carik makan brooo...

petak - ada betol gak tu!

pinky - kalau mcm tu lu plak charge intelest kat bank!

cahaya - senang ajer, yang penting kena ada 2 ciri berkualiti iaitu keyakinan diri dan PANAS BARAN!

sweetmk81 - hahahaa...

Popular Posts