Rukun iman.

Assalamualaikum wbt,

"Gua bukan aper Apei, kita ni sekampung. Dari kecik gua dah kenal lu. Lu ni budak baik. Tak isap dadah, tak main judi, tak curik basikal, suka tolong time kenduri kawin dan kuat bersukan. Tapi sejak lu kerojer kat kolumpor ni.. ish.. keroh benor air muka lu ni. Kamu tak semayang ke Apei?" Sembang Jamal budak kampung gua merangkap sepupu gua masa jumpa kat masjid jamek time semayang jumaat tadi.

"Gua semayang pun takkan gua nak kasi tau sama lu.."

" Ingat Apei, aper-aper pun kita kena berpegang pada rukun iman kita yang TUJUH (7) tu.." sambung Ajak lagi.

Terus gua angkat kaki masuk dalam masjid dengar ceramah sebelum akidah gua terpesong dengar dakyah Jamal.

"Mazhab mana lu ikot ni rukun iman sampai tujuh weh?!"

apei - budak kampung

Comments

Liliyuli said…
hakhakhak~
tah pape..
Jarr said…
gua dah dapat baca dah Jamal ni budak gerakan Muhammadiah.Kalau dia budak Ayah Pin,rukun iman dorang ada doblas.

lagi satu gua pelik ngan Jamal ni,dia nak mention Rukun Islam ke Rukun Iman?tapi ape pon nasib baik lu cepat angkat kaki...kalau tak lu dah semayang pakai mazhab lain dah.
apei said…
liliyuli - hehehe..

jarr - gua syak gua dah semayang jumaat kat kedai mamak sebelah masjid jamek tadi kalau dengar ceramah jamal.
MaszLaVista said…
ngape lu x debik beliau sedas dua sebelom lu masuk masjid pei?
apei said…
masz - gua malas nak buat kecoh kang kena tangkap polis.
sharamli said…
tersilap tu....maafkan la dia
Hairul said…
isshk, jap aku pun nak tgk lah muka aku dlm cermin. keruh ke tak?

yang pasti - nampak makin tua ade lah.

hairul (kawan jarr gebu)
apei said…
sharamli - ah bukan semua benda gua boleh maafkan.

hairuk - cilakak gua baru tau jarr ada nama manja.. "jarr gebu" damn sweet bro..
Jarr said…
cilaka btol..mandai si hairul ni petik wa gebu..

Popular Posts