Friday, March 12, 2010

Rukun iman.

Assalamualaikum wbt,

"Gua bukan aper Apei, kita ni sekampung. Dari kecik gua dah kenal lu. Lu ni budak baik. Tak isap dadah, tak main judi, tak curik basikal, suka tolong time kenduri kawin dan kuat bersukan. Tapi sejak lu kerojer kat kolumpor ni.. ish.. keroh benor air muka lu ni. Kamu tak semayang ke Apei?" Sembang Jamal budak kampung gua merangkap sepupu gua masa jumpa kat masjid jamek time semayang jumaat tadi.

"Gua semayang pun takkan gua nak kasi tau sama lu.."

" Ingat Apei, aper-aper pun kita kena berpegang pada rukun iman kita yang TUJUH (7) tu.." sambung Ajak lagi.

Terus gua angkat kaki masuk dalam masjid dengar ceramah sebelum akidah gua terpesong dengar dakyah Jamal.

"Mazhab mana lu ikot ni rukun iman sampai tujuh weh?!"

apei - budak kampung

10 .:

Liliyuli said...

hakhakhak~
tah pape..

Jarr said...

gua dah dapat baca dah Jamal ni budak gerakan Muhammadiah.Kalau dia budak Ayah Pin,rukun iman dorang ada doblas.

lagi satu gua pelik ngan Jamal ni,dia nak mention Rukun Islam ke Rukun Iman?tapi ape pon nasib baik lu cepat angkat kaki...kalau tak lu dah semayang pakai mazhab lain dah.

apei said...

liliyuli - hehehe..

jarr - gua syak gua dah semayang jumaat kat kedai mamak sebelah masjid jamek tadi kalau dengar ceramah jamal.

MaszLaVista said...

ngape lu x debik beliau sedas dua sebelom lu masuk masjid pei?

apei said...

masz - gua malas nak buat kecoh kang kena tangkap polis.

sharamli said...

tersilap tu....maafkan la dia

Hairul said...

isshk, jap aku pun nak tgk lah muka aku dlm cermin. keruh ke tak?

yang pasti - nampak makin tua ade lah.

hairul (kawan jarr gebu)

apei said...

sharamli - ah bukan semua benda gua boleh maafkan.

hairuk - cilakak gua baru tau jarr ada nama manja.. "jarr gebu" damn sweet bro..

Jarr said...

cilaka btol..mandai si hairul ni petik wa gebu..

Unknown said...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...