mari bercakap dengan orked - episod 2

Assalamualaikum wbt,

Malam semalam lepas-lepas pekena semayang magrib gua dok mengadap tv cerita Tennis France Open sambil makan kismis. Puan Marlina masak ayam goreng kat dapur manakala Orked tengok tennis sama gua.

Tetiba Orked cakap "Papa... nak tiktop"

"Aper benda tu? papa tak paham la. Tiktop tu aper?"

"Tiktop tu... nak.. jom..jom.." sambil tarik-tarik tangan gua.

Gua pun ikot kan lah permintaan anak dara gua sorang ni sambil teringin gak nak tau 'tiktop' tu aper?

"Tu papa, nak tiktop" sambil tunjuk ke arah tiktop yang di maksudkan.

"Tu bukan tiktop sayang.. tu LAPTOP"

"Nak........."

apei - budak kampung

p/s: Anak gua rupanya nak suruh gua bukak facebook. Ni saper ajak Orked tengok facebook ni? Jawap Puan Marlina..sila jawap...

Comments

citahrudin said…
aih,,,mcm mn pulak lu tau orked nak tgk pesbuk tok ketua?
aieda said…
confirm la papa dia yang ajar... pandai orked...
Ann said…
mesti nk tgk gmbar2 dia dlm fb kan?
KayNisa said…
mak saya panggil tiptop, fhm2 le org tua.. hihi
Mohd Adziim said…
main game facebook la agaknya tu..xpun skodeng mamat2 jambu dlm facebook tu.
Jarr said…
suruh dia add adam harrazz ye Apei. :D
marlina said…
hahahha tiptop...ingatkan 'lolipop'. orked suker nengok gmbar dier la kat fb mama...orked...orked...
marlina said…
This comment has been removed by the author.
afendi ariff said…
lu pantau sket pei...kang over exposed payah wo...

jarr: lu jgn mcm2 bai....kan wa penah kata, hantar tender dulu...br fair & square...heh!
apei said…
citah - insting sebagai bapak ni lain macam weh.

aieda - mama dia sebenornyer..

ann - betol lah tu, pastu main game siram-siram pokok plak.

kaynisa - pastu mesti ko gelakkan. jahat la ko ni!

mohd adzim - haha.. main game brader.

jarr - adam harazz? takkan perigi carik timber bang..

marlina - tu lah dok ngajor anak main facebook lagi. hahaha..

afendi arip - tak per..tak per.. gua filter kawan2 dia. hehehe..

Popular Posts