Wednesday, August 25, 2010

bulan ramadhan yang mendidik jiwa

Assalamualaikum wbt,


Semenjak bulan puasa ni, gua rasa jiwa gua agak sensitip dari bulan-bulan lain seperti bulan januari hingga july. Mungkin terdidik dengan aktiviti berpuasa di siang hari dan baca quran di malam hari. Semangat membunuh gua pun menurut sejak-sejak ramadhan ni. Biasa-biasa kalau magrib gua on the way jalan kaki nak pi masjid mana berani nyamok nak hinggap isap darah gua. Sah-sah maut yang menanti. Tapi sekarang nyamok isap darah pun gua tak kisah "Tak perlah gua sedekah.. lu pun nak hidup"..

Setelah gua pikir-pikir, gua ingat nak tukar blog ni jadi blog berunsur agama-agama. Gua nak sembang hadis ajer. Amacam?

apei - budak kampung

p/s: gambar gua jumpa dalam internet.

6 .:

Ann said...

niat baik..aku sokong jer..hehe jgn stakat niat je tau..aku tgu taw

Aerosmith said...

→Semangat
membunuh gua pun "menurut" sejak-sejak ramadhan ni.←
Lu salah tulis ke aku yang salah faham?

Jarr said...

apei, gua miss u.muah muah!wakakakakaakaka

aieda said...

apei ko dah pikir masak2 ke ni? haha aku sokong la niat murni tu tapi.... :D

Liliyuli said...

kagum!

apei said...

ann - gua cuba.. agak2 kalau gua mula menyimpang tu lu tegur2 lah.

aerosmith - patutnya 'menurun'. maaf atas kesulitan. (lu keje auditor ke?)

jarr - giler geli.. sial! kamus arab mana? kamus arab?

aieda - masak tu tak berapa nak masak lah.. tapi ada lah jugak pikir-pikir.

liliyuli - kagum je? kurang-kurang kirim la roti canai ke, teh tarik ke.. baru mari idea nak tulis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...