Friday, October 22, 2010

Fairus dan teh tarik.

Assalamualaikum wbt,

Fairus ceria di samping teh tarik gelas ke-2. Gelas ke-3 sedang mananti.
Fairus merupakan rakan se-opis gua. Beliau seorang yang suka beramal ibadat seperti sembahyang asar di awal waktu dan bersembahyang Jumaat secara konsistent tak pernah miss.

Selain dari gemar makan pakai tangan, Fairus jugak suka minum teh tarik. Pada beliau teh tarik adalah satu minuman yang cukup mistik.

Semalam lepas semayang asar, gua telah membuat keputusan untuk meluangkan masa bersama Fairus di cafetaria opis gua. Katanya ada berita mustahak hendak disampaikan.

"Tarak hal asalkan lu 'payung' gua punya ice latte" Ugut gua kepada Fairus.

"Deal" Jawab Fairus tegas sambil buat-buat suara serak.

Di cafe, Fairus mengorder teh tarik dan gua ice latte.

"Aper citer?" tanya gua sambil tengok muka Fairus.

"Gua ada permintaan, harap lu tunaikan. Buat kali terakhir!" Kata Fairus buat muka sedih. Bunyik macam orang dah nak mati.

"Lain macam bunyik bro, lu kena HIV ke?"

"Macam ni, sampai opis lu tolong ajar gua macam mana nak main facebook!" Gua tengok muka Fairus macam malu-malu sikit. Mungkin dia masih teringat kata-kata beliau 2 tahun lepas bahawa main friendster adalah lebih sedap dari main facebook.

apei - budak kampung

8 .:

Jarr said...

abih teh tarik ngan gua bila plak?lu jgn camni bhai...

Helmi said...

Minum teh tarik lg best dr main friendster

Liliyuli said...

hahahahahhahahaa...ketinggalan la fairus kawan ko tu..

apei said...

jarr - berani datang opis gua kita sembang.

helmi - hehehe betol bro!

liliyuli - gua malas nak kompelin pasal ni. nanti kawan2 kecik hati. keh..keh..keh..

aieda said...

tengok muka Fairus mcm up to date orgnye hehehe...

marlina said...

jarr,hang jgn ajak en apei kuar mlm2 perkena teh tarik pulak...
kesian cik orked perlukan perhatian dr papa dia.....

marlina said...
This comment has been removed by the author.
J@J@ / Bini The Rock said...

suruh dia add gua, nnt boleh main 'kebon kebon'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...