Makan dengan JIWA.

Assalamualaikum wbt,

"Tak sedap dah nasik goreng kat kedai ni" kata gua kepada Pn Marlina sambil kunyah perlahan2 nasik goreng ikan masin.

"Ok ajer, rasa mcm biasa ajer" Jawab Pn Marlina buat muka kerut dahi tanda tak setuju ngan cadangan gua mengatakan nasik goreng dah tak sedap.

"Emm.. air nescafe ni pun dah tak sedap. Tawar. Harga susu dah naik kot?" Gua cuba kompelin pasal air pulak.

"Ok ajer... sama ajer rasa mcm selalu" Pn Marlina tak setuju lagi sambil hirup nescafe tarik dari cawan gua.

"Ke tekak abg ni rasa tak sedap" Gua dah start letak sudu tak nak meneruskan makan.

"Makan ni pun kena ada jiwa, kena ikhlas, baru nikmat tu ada..." Jawab Pn Marlina sambil meneruskan suapan ke-4 nasik goreng ikan masin masuk ke dalam mulut.

Perhhh bisa siol.

apei - budak kampung

Comments

The Nurul said…
oh ingatkan bini pregnant kau yang lain macam bro. hahahahha
sharamli said…
puan marlina nak makan luar selalu tu sebenarnya..kah3
mohd helmi kassim said…
gua setuju ngn komen fes dan seken.
apei said…
the nurul - hahaha.. dia malas nak masak ler tu.

sharamli - gua pun syak mcm tu.

helmi - gua tak kisah asalkan jgn makan mekciken dah bro.. hahaha..
marlina said…
bukan malas la sayang....pembawakan ni,menyebabkan masakan jd x sedap la....huhuhhuhu..
Anonymous said…
Pikir saya akan komentar dan mengatakan tema rapi, apakah Anda membuatnya sendiri? Benar-benar luar biasa!
Ann said…
lu xnk kuar duit mkn luar kan..tu psl byk komplen
afendi ariff said…
nak sedap lu masak sendiri bro..
ada bran?
heh!
aieda said…
yaaa betull! nak isi tekak, isi perut pun kena dgn jiwa.. baru berkat..

Popular Posts