Friday, April 1, 2011

Lelaki vs Pompuan = Musim exam

Assalamualaikum wbt,

7.00 pm - On the way balik dari opis ke rumah.

Gua: Naper senyap jer ni?

Pn Marlina: Susah hati lah.

Gua: Dah semayang asar belom?

Pn Marlina: ish dah nak masuk magrib, asar aper benda nyer. Dah smayang dah asar tadi.

Gua: Dont worry lah.. everything gonna be ok!

**********

8.45 pm - Time dinner (Roti pratta, salad + thousand island, pizza semalam+chiken wing pizza hut)

Gua: Naper makan sikit jer ni? tak sedap ke pizza semalam?

Pn Marlina: Ok jer...

Gua: Makan ler lebih sikit, bazir tak abis ni. Tu chiken wing tu peberet (favorite) awak kan.

Pn Marlina: emmm...

Gua: Ada masalah ke? moody jer.. Orang pregnant tak boleh moody-moody tak elok tau.

Pn Marlina terus belalu pi dapur bawak pinggan makan beliau.

**********

9.45 pm - Pn Marlina tengok tv sorang-sorang dalam bilik. Muka macam orang main saham rugi juta-juta.

Gua: Dah semayang Isya' ?

Pn Marlina: Dah.

Gua: Dah nak tidor ke? awal naik bilik ni?

Pn Marlina: Tak leh tidor.

Gua: Naper ni... ada masalah problem ke? what's going on?

Pn Marlina: Susah hati lah.

Gua: Iyerlah naper susah hati plak.

Pn Marlina: Pikir lah sendiri!

Gua: Manalah saya tau, yang susah hati tu awak bukan bukan saya. Macam mana lah saya nak tau awak susah hati pasal aper.

Pn Marlina: Awak nak tau satu benda tak?

Gua: Nak...nak..nak... (sambil senyum2)

Pn Marlina: Abg sedar ke tak esok abg punya final exam? saya tak ada pun nampak abg pegang buku sebagai tanda abg sedar diri esok exam. Hari-hari balik keje tengok tv cerita CSI pastu cerita SpongeBob, habis cerita SpongeBob tengok cerita pasal perang-perang, lepas cerita perang-perang sambung plak cerita tom and jerry sampai mengantuk. Dari balik kerja tadi abg happy jer macam esok tak ada apa-apa, bedal roti pratta 3 keping, chiken wing 4 pastu salad 1 mangkok. Dah kenyang baring sambil tengok tv lagi. Ke abg lupa esok abg peksa? Just to remind you, tomorrow your paper gonna be started at 9 morning.

Gua: emmm... ok. so aper kena mengena dengan awak punya susah hati? yang nak peksa tu abg.

Pn Marlina: ish... susah nyer nak cakap. Pi tidor esok bangun awal. I have set your alarm at 7!

**********

Garang betol Pn Marlina malam ni, tapi gua jadi pelik apersal beliau nak rasa susah hati. Yang nak peksa tu gua. Ish...ish.. pelik betol.

apei - budak kampung

p/s: Orang pompuan memang macam ni ke? Orang lain nak peksa pun dia risau. Kalau diri sendiri nak peksa gua rasa mau tak tidor malam. Hahahaha..
.

3 .:

eiza in the house.. said...

salam..Puan marlina mybe dlm mood pregnant kot..dia jadi lebih sensitif pada sesuatu keadaan..lama dah aku tak g sni..sampai ko nak tmbah lagi ahli kuarga dah nie..Tahniah Bro..:)

Siti `Aisyah Mahmood said...

itu cara dia menunjukkan caringnya dia pada suami dia.. :)

@tune® said...

giler sayang die kt lu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...