Twitter

Assalamualaikum wbt,

"Pei, lu balik kampung tak cuti hari pekerja ni? Akak gua kawin, ingat nak mintak tolong lu jadi penagga ngan kemas-kemas sikit lepas kenduri. Kalau lu balik awal lagi cantek boleh berkampung gua buat masak sendiri jer tak main catering-catering ni" Ucop call gua malam tadi.

Ucop merupakan nelayan laut cetek di sekitar muara sungai perak kat area bagan dato' secara sambilan dan pelepak di gerai Mail burger secara sepenuh masa. Ucop juga merupakan seorang yang tak pernah ada akaun di KWSP tapi dia seorang yang rajin. Dalam ramai-ramai kutu kat kampung tu, Ucop yang paling rajin. Tiap-tiap kali semayang jumaat kat Masjid Sg Burung, dia merupakan orang yang akan vacum carpet surau, susun sejadah kat saf depan dan lap kipas depan imam tu. Tak pernah mintak duit pun, semua ikhlas. Tu yang gua kagum dengan Ucop. Lain-lain tak ada apa.. sama jer macam kutu-kutu lain, main bola pakai seluar pendek jugak.

"Balik, pak mertua gua pun ada kenduri sikit lepas isya' malam ahad tu. Tengok arr kalau sempat gua datang tolong sikit-sikit." Jawap gua.

"Lu jgn tak datang pei, gua dah ready duit kertas lima ringgit lipat-lipat jadi kipas buat letak kat dada untuk lu" Ucop cuba rasuah gua supaya datang.

"Ok lah Cop, nanti gua datang" Balas gua

"Pei, satu lagi kalau lu nak tau update pasal even kawin akak gua, lu boleh follow twitter gua. Gua update setiap sejam. Lu ada twitter tak? gua nak follow" kata Ucop.

"Twitter? emmm....." terus talian diputuskan oleh gua..

apei - budak kampung

p/s: Gua dah create account twitter tadi 'apei_orked'. Gua tak follow Ucop pasal follower dia dah 15 orang. Malu lah gua tak ada follower. Cilakak!

Comments

n a d e a said…
huh ade twitter dah ke? nanti aku follow !
apei said…
nad, ko punya style terkejut tu sarcastic arr.yer aku tau aku ketinggalan hahaha...
aieda said…
hahaha aku pun xde follower gak!! macam tak koser je aku nak tweet tweet ni hahaha.
sharamli said…
nak foll0w! ha3
❀aRaBeLLa❀ said…
wa jadi follower ke 7 lu..
aku lagi takde akaun twitter...
keshiannnnn!!

Popular Posts