Tuesday, May 3, 2011

Kerana pangkin itu, segalanya musnah...

Assalamualaikum wbt,

Alhamdullah... gua selamat sampai KL dari kampung pukol 5 petang tadi. Penat tok sah cakap. Hari sabtu gua punya exam paper yang paling last dan yang paling 'damn' sekali. Gua nak menyebut nama subjek tu pun seksa, topic-topic dalam subjek tu lagi lah seksa gua nak paham. Tak per benda dah berlalu usah di kenang. Abis peksa pukul 1230pm gua terus chow balik teluk intan pasal pak mertua buat kenduri malam tu. Sampai teluk intan pukol 3pm, memang tak sempat tulang belakang gua nak manja-manja ngan tilam kat depan tv sambil pekena diary akedemi fantasia terus gua di kerah tolong susun-susun kerusi meja.

Lepas isya' kenduri berlangsung dengan jayanya. Mata gua memang dah rabak abis. Letih brader..letih. Settle orang makan gitu gini dah kol 11 malam. Gua tolong-tolong mana patut. Gua punya target pukul 1130 malam memang gua nak membuta. Lantak kat situ.

1130, gua baru sedap-sedap nak tepok bantal pekena baring kejap, Ucop ngan Man kobis terejah rumah pak mertua gua. Ajak tolong-tolong masak ada sikit lagi nak goreng ayam katanya tak cukup kakitangan. Takut tak sempat. Esok kakak dia nak kawin. Gua dah bagi alasan sakit perot pun nampaknya tak berkesan. Akhirnya gua akur..

1230 pagi - Bagan Datoh, genap 12 jam dari time gua abis pereksa tadi gua tak rehat-rehat lagi. Dari seorang pelajar gua menjadi seorang penyusun kerusi meja dan tugas-tugas rencam bagi menjayakan kenduri rumah pak mertua dan sekarang gua bertindak sebagai seorang pengoreng ayam. Amacam? Agak-agak boleh jadi tokoh ma'al hijrah tahun ni tak?

3 am - Dengan baju melayu yang gua pakai masa kenduri tadi jugak gua bersandar kat tepi pangkin rumah ucop. Pangkin kayu rumah ucop tu dari gua kecik sampai dah besar macam ni tak pernah pun gua rasa sedap, tapi malam tu gua rasa papan pangkin rumah ucop tu dia punya sedap lain macam.. lembut dah macam tilam kekabu arwah atok gua. Akhirnya gua terlanjut dan tewas dengan nafsu mata gua. Sebelum gua sandar tadi gua dah pesan kat Wan Sopak tolong tengok-tengok, rupanya Wan Sopak pun sama-sama terlanjur ngan gua. Akhirnya dua kuali ayam ucop dah bertukar jadi arang goreng rempah.

Kesan dari ketelanjuran gua dan wan sopak malam tu, kenduri kawin kakak ucop agak kurang meriah kerana 'killer menu' iaitu ayam goreng rempah yang gua dan wan sopak goreng sekali 2 kuali hangus begitu sahaja. Nilai kerugian masih disiasat.

Sejak dari kejadian malam tu, ucop tak nak cakap ngan gua lagi. Call pun tak angkat-angkat. Kata mail ucop marah sebab ketelanjuran gua tu.

Ucop..
tujuan gua menulis warkah ini adalah untuk memintak maaf atas ketelajuran gua tu, ketahui lah kau wahai ucop bahawa gua dan wan sopak tak sengaja.. ini semua adalah kerana kesedapan tiang pangkin rumah lu!

apei - budak kampung

3 .:

❀aRaBeLLa❀ said...

wa ingat lu kena nyanyi lagu Soley Soley la nak amik hati Ucop balik..

citahrudin said...

peh!! semoga ucop bertabah. err..lu pun sama, bertabahlah!

pijah said...

huhu.
adeh...~ ;p;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...