Friday, July 29, 2011

Berhijrah

Assalamualaikum wbt,

Gua ingat nak migrate ke tempat lain. Dok kat sini dah rasa macam tak sedap. Cuma gua boleh puji 1 jer kat sini, bab makan. Lain-lain tak ada apa sangat. Jalan pi keje jem macam haram, nak beli barang dapur tiap-tiap minggu kat tesco amik itu skit, ini skit dah dekat RM100, main bola padang keras, kucing jiran sebelah rumah suka berak atas rumput kat laman rumah gua, nasik lemak naik harga dah jadi RM1.50 sebungkus dengan kadar telor dan timun yang makin nipis, teh tarik restoran arif kat Pandan Indah tu pun dah jadi RM1.50 aper jadah! pergi surau pun orang sibuk cerita pasal politik, tu belom gua cerita pasal pasaran susu dan pampers budak. Lain macam turun naik harganya. Ikut suka ajer.. sikit tak ada kawalan dari kerajaan. Nasib baik cukai pintu tak naik!

Kita memang perlu bersyukur tapi dalam masa yang sama kita perlu carik kehidupan yang lebih sempurna.

apei - budak kampung

p/s: gua tengok New Zealand pun sedap jugak kalau nak buat tempat bertapak. emmm...

8 .:

❀aRaBeLLa❀ said...

pehhh nekad nampaknye..wa sokong lu..

apei said...

arabella,
jadi tak projek jual lemang?

yusuf mujahidin ™ said...

kalo berhijrah utk kebaikan apa salahnya bro

❀aRaBeLLa❀ said...

jadikk..cam wa cam cakap itu hari wa mau 90%..har..har..har

Darab Dua said...

batu mende la lu bubuh dekat belog ni? berat betul dia nak loding. meh hijrah sini weh! apa salahnya mencuba perkara baru. ye dok? heh!

wos said...

pegi la.
aku izinkan dik.

Amar Alis said...

yer la. rakyat bukannya tak mahu bersyukur tapi cuma perlukan kehidupan yang lebih baik. kenapa sekarang tak macam dulu.

apei said...

yusof
betol bro..btol..

arabella
itu mcm kalu, gua join venture sama darabdua ajer.

darabdua
first sekali lu kena tolong gua carik keje kat sana. Dah compom ada keje gua fly terus. Soal tidor tarak sangat. Gua bawak ajer sleeping beg sana sini.

kak wos
tapi hati tu sayang lagi kak kat tempat keje sini. Tapi tempat keje ni mcm dah tak sayang ajer orang2 mcm saya..

Amar,
Kita perlukan perubahan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...