Fadli Apat

Assalamualaikum wbt,

Dalam perjalanan gua nak mencarik sesuap nasik kandar lepas sesi semayang jumaat tadi, gua telah bertemu dengan Fadli Apat keluar dari pasar raya. Fadli Apat budak kampung gua yang membesar sama batch-batch gua jugak. Oh yer, sebab apa nama dia Fadli Apat? sebab kat kampung gua ada 2 orang nama Fadli, sorang Fadli Bin Wahi lebih dikenali sebagai Pak Li galah dan sorang lagi ialah kutu yang gua jumpa tadi masa lepas semayang jumaat lah Fadli Apat.

Fadli Anak Pak Alang Tompang a.k.a Fadli Bin Alang Tompang a.k.a Fadli Apat merupakan rakan sekampung gua yang hebat dalam acara tangkap ikan air tawar pakai tangan. Tak payah jala, tak payah joran. Tangan jer. Takat nak makan ikan keli ke, ikan sepat ke tak ada masalah pada Fadli Apat. Bila gua tanya mcm mana lu buat? Jawapan beliau "anugerah tuhan!"

Last sekali gua jumpa Fadli Apat masa gua keje kedai seven eleven masa belajar-belajar dulu. Dia masuk seven eleven tu sebab nak beli rokok. Lepas bertukar-tukar no talipon beliau pun hilang. Haram tak talipon gua pun. Ok berbalik kepada cerita tadi, gua terjumpa beliau baru keluar dari pasar raya mid valley masa on da way nak carik sesuap nasik kandar lepas sesi semyang jumaat kat masjid flat Abdullah Hukum. Dah lain benor gua nengok gaya beliau. Dah urban sungguh. Rambut pun dah tak belah tepi lagi, dah pacak, baju pun dah ikot body, telinga pun dah ada subang kecik.. memang urban habis lah.

Dah alang-alang gua nak pi makan, gua ajak lah beliau sekali. Dalam sesi makan-makan dan rokok-rokok, Fadli Apat banyak menceritakan pasal minat nya beliau terhadap pasukan bola orang putih Chelsea FC. Lagi-lagi Chelsea baru menang semalam ngan Malaysia.

"You know bro, gua minat giler kat kelab ni. I follow them religiously bro. Rasa nak nangis hari tu gua dapat salam dengan Drogba!" Kata Fadli Apat bersungguh-sungguh.

Gua senyap jer...

"Gua kalau miss sekali diorang punya game..rasa berdosa beb..dosa besar!" Fadli Apat makin bersungguh. Tapi kali ni mood gua dah lari sikit.

"Lu pollow Chelsea religiously? miss game Chelsea rasa berdosa? boleh tahan jugak yahudi lu punya perangai!" Gua sound setepek

"Apersal plak bro?" Fadli Apat tak puas hati

"Lu pollow Chelsea 'religiously'? abis lu pollow religious lu mcm mana? miss game rasa dosa? miss semayang jumaat rasa aper?" Gua cuba bagi Fadli Apat lagi paham..

"Hehehehe gua gurau jer tadi bro!" Fadli Apat try cover line.

apei - budak kampung

p/s: Fadli Apat kirim salam kat saper-saper baca blog gua yang tulis pasal dia.

Comments

afendi ariff said…
wslm....mcm yg penah wa bgtau jarr wa skg telekom melaka je bai...heh!
rosdiana said…
waalaikumusalam.
kirim salam balik kat dia,
ckp ke dia
tak jawab salam lagi rasa dosa dari tak tengok game Chelsea.
chehbedebah.
BONDAROCK said…
w'slam...kem slm kat dia balik!
BONDAROCK said…
This comment has been removed by the author.

Popular Posts