Friday, July 15, 2011

Kerukunan Wifi

Assalamualaikum wbt,

Gua amat respek dengan kerukunan jiran tetangga rumah Datin Sri ni. Gua ingat tak ramai rukun tetangga yang mempunyai kerukunan seperti mereka. Semangat kerukunan mereka adalah sangat tinggi.

1. Gotong royong bunuh nyamok aedes tiap-tiap bulan
2. Kenduri kawin pun kerap
3. Tahlil arwah tiap-tiap minggu malam jumaat kat surau
4. Ronda-ronda rukun tetangga pun ada
5. Penduduk pun berdisiplin tak suka buang sampah merata-rata
6. Taman permainan tak ada conteng-conteng, permainan tak ada tercabut dan rumput tak panjang.
7. Ada court boleh main takraw dan badminton dalam 1 court yang sama. Ada lampu boleh main takraw petang, belah malam pakcik-pakcik plak layan badminton.
8. Dewan orang ramai ada 3 meja ping-pong. Kunci boleh mintak kat Pakcik Karim kalau nak main ping-pong. 24 jam sehari.

Dan 2 bulan lepas mesyuarat ajk yang dihadiri oleh gua telah mengusulkan satu cadangan merepek dan mustahil.

"Saya mencadangkan kita pasang wifi kat kawasan kita ni tuan pengerusi rukun tetangga. Senang budak-budak nak masuk internet nak ulangkaji mata pelajaran youtube, tak pun berbincang dengan cikgu pakai facebook. Kalau anak-anak pakai internet kat rumah lagi selamat dari pakai internet kat kedai internet yang mahal dan boleh isap rokok"

Gua tengok tuan pengerusi rukun tetangga hanya angguk-angguk dan menulis kat buku kecik dia.

Dan hari ni, kawan kejiranan ni telah di lengkapi dengan kemudahan wifi berpasword. Senang gua nak update blog walaupun dalam jamban.

Ada bau busuk ka? tarak kan??? Hehehehe

apei - budak kampung

2 .:

Adziim said...

power kejiranan ada wifi....kutip duit setiap rumah ke?

De' Nurul said...

cool! bape ringgit yuran? laju tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...