Thursday, October 20, 2011

dvd cetak rompak

Assalamualaikum wbt,



Minggu lepas gua ada membeli dvd cetak rompak kat Ampang Galaxy. Menurut tajuk yang tertulis kat cover  dvd tu patutnya isi kandungan nya ialah software nak buat graph, flowchat dan macam-macam application berkaitan finance dan mathematic. Gua beli dvd tersebut pada harga rm10. Kalau ikut pasaran cetak rompak untuk sekeping dvd pc software mcm tu pada harga rm10 adalah mahal. Disebabkan gua dah malas nak carik kat tempat lain dan malas nak try and error download dari internet maka gua pun beli saja.

Pagi ni gua baru nak try install dalam pc. Setelah masukan dvd dalam driver dan gua pun explore lah drive tersebut. Maka gua mendapati ada sejenis magic yang penjual dvd cetak rompak tersebut cuba nak buat. dvd itu kosong. Yerr kosong tak ada apa-apa isi kandungan. Tokey kedai tu cakap "Ini dvd lu jgn takut, kita ada gerenti 1 minggu. Rosak ka, problem ka lu kasi angkat sini mari kita tukat baru!". Gua kira-kira masuk hari ni ialah hari ke 10 gua membeli dvd tersebut. Gerenti aper jadah pun dah tak ada.

Habis ni macam mana nak kira ni? gua nak pakai benda tu nak buat keje sekolah weh. Keje sekolah gua tu minggu depan dah nak kena hantar. Cilaker sungguh lah weh!!!

apei - budak kampung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...