Wednesday, October 19, 2011

Sekolah

Assalamualaikum wbt,



Ni sekolah paling hell yang pernah gua masuk dan ni sekolah paling gua rindu lepas gua dah keje bank. Paling gua rindu ialah warded bob. Warden yang jaga blok asrama gua. Kenangan manis yang warden bob bagi pada gua masih utuh di tengah belakang gua, kesan hanger besi yang dia libas kat gua sebab tak turun qiamulai. Masa zaman tingkatan 4, jiwa rock masih lagi menebal dalam diri. Tidor pun mimpi main gitar. Bila rock maksudnya scene-scene qiamulai mesti lah tak wujud dalam hidup gua. Maka warden bob lah manusia yang bertanggugjawab untuk menghidupkan scene qiamulai dan subuh berjemaah disurau dalam diri gua. Terima kasih warden bob.

Ok, beberapa minggu lepas gua ada ke sekolah ni, banyak perubahan. Budak-budak tak ada pasal masa tu tengah cuti kot. Gua curik naik asrama, dia punya feel terharu tu lain macam. Katil yang gua tinggalkan masih lagi disitu. Nama yang gua ukir kat kayu tingkap depan katil gua..juga masih tersemat indah di situ 'Apei was here!' masa tu kata-kata berbentuk '...was here!' tengah naik. Jadi kalau tak tulis perkataan '..was here!' itu jam kira tak rock lah!

Gua roger Pn Marlina suruh tunggu dalam kereta diam-diam, gua nak naik atas bumbung asrama nak cek ada lagi tak playar yang gua gunakan untuk tebok pagar. Gua sorok playar tu masa warded bob nak buat spotcek. 11 tahun berlalu, gua kembali ke atas bumbung, mengenang scene-scene isap rokok bersama rakan-rakan jahanam gua disitu. Di celah antara bumbung dan saluran air hujan, gua selok tangan. Perhhh playar tu pun masih disitu. Keadaan playar masih seperti 11 tahun lalu, cuma karat sikit-sikit. Yer ni lah playar yang menjadi saksi kerakusan gua merobek pagar sekolah dan lari ke kedai snooker bertajuk 'Lukut Snooker Centre'.

Scene-scene asrama adalah paling gua tak leh padam dari kepala otak gua. Dia punya memori tu lain macam tersemat. Tak macam scene universiti. Tak banyak sangat yang gua ingat pasal masa kat universiti gua dah berat ke acara-acara berunsur surau dan raihan saja. Biasalah manusia, benda baik memang susah nak ingat, kalau benda buruk tu ingat saja.

apei - budak kampung

p/s: ok nanti ada masa gua akan ceritakan kenapa tembok yang tulis nama sekolah tu pakai mar-mar kaler biru. hahaha.. semua ada cerita nyer. Lagi satu gambar anak gua tak ada kena mengena dengan aktiviti gua, warden bob atau pun playar. Sekian.

3 .:

sharamli said...

ye kenangan kat asrama paling best

mEiZ SHA said...

ehhehehe
btollllll wwaktu paling best masa sekolah kan..masuk U cam kureng sket la..:)

Darab Dua said...

lu mmg true teknik sbb simpan playar. kalu budak sekolah sains gua syak simpan tabung uji. kah kah kah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...