Selamat Depavali Encik Siva


Di kesempatan dan keheningan ini gua sekeluarga ingin mengucapkan 
Selamat Depavali kepada jiran sebelah rumah gua Encik Sivaranjah A/L entah apa gua pun tak tau. 
Ok biar gua terus terang saja, memang gua lah manusia yang baling taik kucing kat depan pintu rumah Encik Siva sebagai pengajaran kalau nak bela kucing lain kali ajar kucing Encik Siva supaya berak kat jamban bukan berak kat atas rumput rumah saya. 

Gua jugaklah orang yang report kat Jabatan Agama Selangor cakap Encik Siva bukan orang Islam tapi bukak kedai nasik kandar ada letak Bismmillah sama Allah - Muhammad. Rasanya Encik Siva pun tau benda yang Encik Siva gantung kat kedai tu ialah nama tuhan orang Islam. Walaupun saya bukan rakan masjid atau AJK surau, tapi pantang jugak orang bukan Islam jual nasik kandar pesen gantung nama tuhan saya ni. Hehe sebulan jugak saya tengok Encik Siva jadi penganggur pasal permit kedai kena tarik. Tak perlah tu hanyalah balasan duniawi cuma.

Seperkara lagi, untuk pengetahuan Encik Siva saya jugaklah insan kerdil yang report kat Majlis Pembandaran Kajang pasal anjing Encik Siva yang sama tinggi dengan saya tu. Ok saya tak suka anjing Encik Siva sebab muka dia buruk dan garang terhadap saya. 2 kali saya kena kejar sama anjing Encik Siva tatkala saya berjalan kaki menuju gerai membeli nasik lemak di pagi minggu. Lagi saya menyampah sebab anjing Encik Siva suka memekak tatkala saya sibuk nak buat kerja sekolah dan mentelaah pelajaran.  Rasanya anjing Encik Siva lagi layak duduk di bawah penjagaan Majlis Perbandaran Kajang, mungkin dia aman di sana.

Oh yer seperkara lagi, open house Depavali Encik Siva tahun ni tak payah lah jemput saya, seperti mana tahun-tahun lalu..saya tak datang, dan sila pastikan botol-botol minum keras jangan dibuang melampaui pagar rumah saya. Buruk jugak padahnya nanti. 

Kepada rakan-rakan lain yang menyambut Depavali. Happy Depavali. Berhati-hati di jalan raya. 

apei - budak kampung

Comments

KayNisa said…
agak2 inche siva bace blog lu x?
wos said…
kahkahkahh!
padan muka ko berjiran dgn en. siva.

ok bye.

Popular Posts