2017 bukan biasa-biasa




Assalamualaikum wbt,

2017 bukan tahun yang biasa biasa,
Januari ke terkini aku 'dipersembahkan' dengan seribu satu macam dugaan,
Januari kelmarin Tuhan hidangkan dengan dugaan hati berbolak balik sampai keliru tak tahu mana yang hak atau tidak,
Amanah aku persia, mungkin maaf belum cukup.

Belum pun reda, orang tua yang menjaga aku sedari kecil pergi dijemput illahi Febuari lalu,

Sedih dan rindu belum pun padam, hati aku kuatkan untuk terus berhadapan dengan hidup yang penuh zalimnya, kerja-kerja aku dibebankan dengan keputusan tidak 'tegap' hingga menganggu kelancaran kerja aku pada march,

April dan May aku berdoa supaya hidup aku kurang geloranya namun Tuhan aku kira terlalu mencintai aku hingga dihidangkan pula dengan gelora keluarga yang pedih dan kadang aku rasa nyilu disudut jiwa,
Aku pejam mata aku tempoh juga, kini June menjengah sudah hampir ke hujungnya, tiada gelora semuanya tenang, tapi pagi tadi jam 4 aku dikejutkan, nenekanda aku disebelah datin sri pergi dijemput ilahi, luluh lagi jiwa aku, masih teringat sukanya orang tua itu kek lapis buah, ye mamang sudah aku siapkan untuk aku suapkan kemulut dia bila tiba syawal kelak, Allah maha kaya, 2 hari lagi syawal dia dijemput penciptanya. Kek lapis buah hingga ke malam ini masih berbalut kemas dalam peti pendingin.

Ya Allah, aku penat...
Ampunkan dosa-dosa aku...
Aku mahu tidur...
Tidur yang paling lena...
Jangan siapa kejutkan aku...
Aku mahu rehat...

Apei - budak kampung

Comments

Popular Posts