Addiction

22 tahun jangka masa
Dari sedutan pertama hingga sedia kala
Sebut di lidah siapa pun bisa
Untuk aku ceraikan bukannya biasa

Bukan tidak mencuba
Mungkin kekuatan belum tiba
Untuk zahirkan apa yang dirasa
Kata orang sudah sebahagian dari jiwa

Aku dan engkau berpisah tiada
Suatu pagi entah mengapa
Dimuka buku aku terbaca
Terketuk jiwa untuk mencuba

Kali ini tekat tersimpul rapi
Segala baki aku campak ketepi
Aku berdoa sungguh-sungguh pada Illahi
InsyaAllah Ramadhan kali ini doa aku didengari

Ikut kiraan kotak di kalender
Sudah 30 hari aku ceraikan dia
Ya mungkin idah masih ada
Aku harap kekuatan jiwa masih tersisa
Mungkin secangkir teh bunga ubat penenang jiwa

Yang mengetuk dan yang membantu
Harap aku hanya satu
Tolong terus doakan aku
Moga-moga tekad ini tak membatu

Aku bukan orang yang ada-ada
Makan dan pakai pun biasa saja
Cuma ada sedikit budi dan bahasa
Terima kasih atas segala jasa

Apei - budak kampung
Teluk Intan
Ramadhan 25



Comments

Popular Posts